288 514 läst ·
1 217 svar
289k läst
1,2k svar
Vilka bygger med Smålandsvillan?
Medlem
· Västra Götalandslän
· 33 inlägg
Jag har gjort en bloggsida där det finns bilder från husleveransen. Kolla på villanybro.bloggsida.se, där finns ca 40 bilderm_ronnmark skrev:
http://villanybro.bloggsida.se
Nu är det inte så långt kvar för att innan vi får flytta in, nästa veckan skall blir det tapetsering och även tomten skall fixat i ordning. Täntke jag slänger in lite bilder, alltid ngn som är intresserad. Kolla bloggen för fler bilder! http://blog.linnd.se

Snyggt, men har du fotograferat med vidvinkel? Känns som att det är större än vad det är på riktigt om du förstår. Dörrar och annat ser inte proportionerligt ut 
japp vidvinkel, svårt att få med allt med ett standard objektiv=). Märkte idag att garderoberna sitter fast skruvade i väggen??? och att de tapetserar runt dem, ngn annan som inte visste det??? Försökte fåtag på mn bygghere, vi skall juh itne ha de garderoberna och villl självklart ha tapet bakom.....
Snopet, tack för tipset. Pratade med vår säljare om just det och han sa att det ska vara tapet bakom garderoberna, anledningen till att de skruvas fast i väggen är för att de inte ska repa golven under leverans. Även om vi tänkt ha kvar garderoberna tills vidare kommer vi att flytta runt dom lite och vill givetvis inte behöva tapetesera om pga detlindhaga skrev:japp vidvinkel, svårt att få med allt med ett standard objektiv=). Märkte idag att garderoberna sitter fast skruvade i väggen??? och att de tapetserar runt dem, ngn annan som inte visste det??? Försökte fåtag på mn bygghere, vi skall juh itne ha de garderoberna och villl självklart ha tapet bakom.....
Enligt våran säljare tapetserade det inte bakom, och det stämmer nog i vårat fall då de spackalat runt dem nu, dock pratade jag med byggledaren om detta och de skulle flytta på dem så det kunde tapeteras bakom. tur att man upptäckte det i tid....annars hade man blivit lite besviken när man flyttat på dem..
/R
/R
Hej!
Vi hade nyligen en besiktningsman från Kährs hemma hos oss. Han tittade på golvet och kunde snabbt konstatera att det inte var fackmässigt utfört. Det var nämligen så kort avstånd som tio cm mellan (kortänds)skarvarna på golvbrädorna. Vilket det står om i läggningsanvisningarna. Detta påverkar tydligen hur fast golvet sitter ihop. På detta sättet rör sig golvet mer och tydligen kan detta göra att smuts kommer ner i skarvarna mellan golvplankorna. Ni som ännu inte haft slutbesiktning, kolla efter detta! (vi andra kan ju iofs också klaga, men men ...)
Vi hade nyligen en besiktningsman från Kährs hemma hos oss. Han tittade på golvet och kunde snabbt konstatera att det inte var fackmässigt utfört. Det var nämligen så kort avstånd som tio cm mellan (kortänds)skarvarna på golvbrädorna. Vilket det står om i läggningsanvisningarna. Detta påverkar tydligen hur fast golvet sitter ihop. På detta sättet rör sig golvet mer och tydligen kan detta göra att smuts kommer ner i skarvarna mellan golvplankorna. Ni som ännu inte haft slutbesiktning, kolla efter detta! (vi andra kan ju iofs också klaga, men men ...)
Medlem
· Västra Götalandslän
· 33 inlägg
Nu har äntligen vårt villa nybro kommit. Bilder finns på våran blogg
http://mariaochhenrik.blogg.se/
http://mariaochhenrik.blogg.se/
fialottabus skrev:Hej!
Hur menar du? Jag hänger inte med, var är det som det är så långt mellan rum? är det mellan huskropparna. Förstod inte så var tvungen att fråga.
Mvh//Robert
Jag ställde en fråga i SMV Vindsbyggar-tråden, men provar även här.
Hur har ni gjort med fönster på övervåningen i gavelspetsarna? Det kostar knappt 25.000kr att få spröjsade fönster från SMV. Har någon satt in egna fönster och kollat jämförelsen i pris?
Vi funderar på att skippa fönster till en början då vi ej kommer att vara på övervåningen till en början och tänker då ev. sätta in fönster i samband med att övervåningen byggs. Någon som gjort på detta sätt eller funderat kring detta?
Hur har ni gjort med fönster på övervåningen i gavelspetsarna? Det kostar knappt 25.000kr att få spröjsade fönster från SMV. Har någon satt in egna fönster och kollat jämförelsen i pris?
Vi funderar på att skippa fönster till en början då vi ej kommer att vara på övervåningen till en början och tänker då ev. sätta in fönster i samband med att övervåningen byggs. Någon som gjort på detta sätt eller funderat kring detta?
Jag satt in fönster på övervåningen för 2 veckor sedan.
Köpte 4 st exakt likadana Elitfönster som sitter på undervåningen. Jag fixade dessa genom smålandsvillan för ca 2750:- per fönster = 11000:-
Jag är ingen snickare, men med en tigersåg och lite vilja så fixade jag och en kompis dit dem på en dag. Så visst kan man kirra det själv. Jag kollade dock inte pris på fönstren någon annanstans bör tilläggas.
Köpte 4 st exakt likadana Elitfönster som sitter på undervåningen. Jag fixade dessa genom smålandsvillan för ca 2750:- per fönster = 11000:-
Jag är ingen snickare, men med en tigersåg och lite vilja så fixade jag och en kompis dit dem på en dag. Så visst kan man kirra det själv. Jag kollade dock inte pris på fönstren någon annanstans bör tilläggas.
Det var ju helt överkomligt. Då kan man förmodligen hitta de där fönstren billigare om man vänder sig någon annanstans dessutom. Det är möjligt att man vill ha större fönster senare.Completer skrev:Jag satt in fönster på övervåningen för 2 veckor sedan.