Bygger ett IHC system och tänker köpa det mesta från www.billigihc.dk men vilka brytare fungerar till detta?

Elko senso?
Elko Trend?
LK Fuga eller opus som de säljer och hur bra är dem?
Någon som har bra bilder på LK fuga eller Opus installerat hur de ser ut?

är dragit cat5 eller vad det heter till brytarna så det måste ju vara brytare som stödjer detta, men det kanske alla gör

tips?

//M

I princip gäller "anything goes" för IHC. De kontakter som jag har (ELJO Senso) har skruvplintar så kabeln är inget problem heller.

Det enda är att Danska strömbrytare kräver Danska dosor, om jag inte minns fel.

Även vanliga starkströmsbrytare som vippar fungerar.

Dock skall man då vara observant på att en vipp-strömbrytaren i ena läget alltid drar ström i sig. Förvissa bara 24mA (med äldre ingångsmoduler) och 3mA med den nya varianten. Inte mycket men 30 strömbrytare som står i draget läge 12 timmar om dygnet blir ändå 100kWh per år, give or take (24mA varianten).

Lysdioderna i knappsatserna är också de onödigt slukande, eftersom man bränner det mesta i strömbegränsningen med 24V.

Tackar!
aha.... så man kan ha vilka vippare som helst, har du någon bild på din Senso monterad?

Vad finns det för schyssta brytare som är minst 4poliga till vettiga pengar, letar på nätet men hittar inga snygga så behöver lite tips

/M

Merten

Hög kvalitet till bra pris.

Köper du brytare med E-nummer så finns det pengar att spara på Jons elektriska: www.jonselektriska.se. Sparade ca.2.000kr jämfört med Elbutik.se när jag köpte brandvarnare, IR-mottagare och lite andra IHC-prylar som jag inte ville ta från Danmark.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.