CTC har samma app som NIBE, (samma ägare...) på min luft vatten (samma styrsystem som bergvärme mfl) kan jag ändra kurvan mm utan att betala ngt.
Utöver det så har de skärmspegling, dvs du accessar skärmen rakt av. Då får man sätta upp access i sin router, har du tex ubiquity så kör man en teleport app o sen är det bara och köra.

Nissens
G OMathson skrev:
Nibe gratis abb så kan man se drift, historik, ev larm, osv men inte ändra
Ja, det har man inte mycket glädje av… därför blir det något annat märke för min del. Thermia kan ev. vara något.
Det känns småsnålt av NIBE att ta betalt för något som alla får gratis om man tex köper en tvättmaskin idag.

Jepp det gäller att få brukaren i ett beroende på allt, sen om dom är fria är en annan sak, men du har ändå byggt in dig i något. Vid byte av VP så säkerställs det nog en VP av samma fabrikat, eftersom det finns något redan. Lite klurigt av dom, men lönsamt att få sälja en ny VP, en investering är gjord och då lite svårt att byta något utan extra kostnader kanske.

G
Nissens Nissens skrev:
Ja, det har man inte mycket glädje av… därför blir det något annat märke för min del. Thermia kan ev. vara något.
Det känns småsnålt av NIBE att ta betalt för något som alla får gratis om man tex köper en tvättmaskin idag.
Visst är det så, för mej är det mest en "kul grej" då det är vår enda bostad. Man kan kolla lite från tex jobbet om man vill och man får avisering om det är larm. Har något pajat måste man ju endå åka dit. Har man pumpen i tex sommarstugan och ska höja tempen dagen innan man ska dit är ju gratis abbet kass.

G OMathson skrev:
Visst är det så, för mej är det mest en "kul grej" då det är vår enda bostad. Man kan kolla lite från tex jobbet om man vill och man får avisering om det är larm. Har något pajat måste man ju endå åka dit. Har man pumpen i tex sommarstugan och ska höja tempen dagen innan man ska dit är ju gratis abbet kass.
Jepp och sitta i Thailand med telefon eller dator, inte fel att ha en larmfunktion som talar om att nu är det fel och VP stannat. Men det övriga är en klar överkurs och någon ska ev betala.

Nissens
G OMathson skrev:
Eller som jag som reser jorden runt i jobbet…

Finns det någon (berg/ytjord)värmepump som har ett lokalt API som man kan dra data ifrån och eventuellt styra lite basic?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.