Hej,
I vårat radhus har vi köksfläktar enligt bilden nedan.
Jag är osäker på vad detta är för typ av köksfläkt, känns inte som en vanligt förekommande typ?
Jag skulle vilja byta ut den tråkiga Franke kåpan till något som ser lite modernare ut. Motorn kan jag inte göra något åt då den faller under bostadsrättsföreningens ansvar. Men vad finns det för alternativ som passar? Jag vet inte riktigt vad jag skall leta efter.
I vårat radhus har vi köksfläktar enligt bilden nedan.
Jag är osäker på vad detta är för typ av köksfläkt, känns inte som en vanligt förekommande typ?
Jag skulle vilja byta ut den tråkiga Franke kåpan till något som ser lite modernare ut. Motorn kan jag inte göra något åt då den faller under bostadsrättsföreningens ansvar. Men vad finns det för alternativ som passar? Jag vet inte riktigt vad jag skall leta efter.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 207 inlägg
Brukar ofta kallas för kryddhyllefläkt därför att de började komma på 80-talet då också kryddhyllor blev populära och det gick bra att gömma alltihop bakom kryddhyllan. Det är ventilationssystem som även sköter om ventilationen från badrummen.
Har en likadan motor på väggen i min bostadsrätt och det är visst väldigt noga vilka fläktar som fungerar och inte... jag fick höra att jag ska ha en spiskåpa eller alliansfläkt och efter måååånga googlingar återkom jag hela tiden till Franke. Med tanke på motorns storlek är det ju svårt att dölja allting med något annat än ett överskåp, (annars hade jag gärna haft en fläkt som är lite mer av en inredningsdetalj i köket) så jag bestämde mig tillslut för Franke 392-16. Väldigt diskret och syns knappt alls, förutom ett par centimeter som hänger ner i underkant på skåpet. Jag är väldigt nöjd med den och om man vill ha något minimalistiskt och nästan osynligt är det definitivt ett alternativ!
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken/vilka drivdon till Malmbergs MD-13
Belysning -
Alternativ till obehandlasibirisk lärk på fasad, med liknande utseende
Fritidshus -
Vilka anslutningskopplingar till toa & handfat?
Vatten & Avlopp -
Vilka Vinterhjul till Passat elhybrid
Bilar & andra fordon -
Vilka alternativ finns till fjärrvärme?
Värmepumpar