8 383 läst ·
47 svar
8k läst
47 svar
Vilka 10,8V maskiner?
Jag kan även tipsa om denna engelska webshop:Credde skrev:
http://ffx.co.uk/tools/product/5035...d710s2 10.8v drill driver kit 2 x 1.5ah batts
där den kostar enbart £103 i dagsläget, vilket är en del billigare än Toolstop. Dags att köpa!
Någon som har vouchers till dom?
Klämde på några maskiner, Metabo, Maktia och Bosch. Greppet tyckte jag faktiskt var bäst på Makitan, nästan lika bra var Bocsh, helt klart sämst tyckte jag Metabos var. Lite vasst och fyrkantigt.
Helst skulle jag vilja ha en liten och lätt maskin, så då blir det ju med bitsfäste. Det räcker.Träborrar med bitsfäste och bits. Stål borrar jag nog med stora maskinen, men det kanske är feltänkt för små dimensioner. Men det kanske inte spelar någon roll om det är chuck eller bitsfäste angående smidighet? Någon som har en åsikt?
Helst skulle jag vilja ha en liten och lätt maskin, så då blir det ju med bitsfäste. Det räcker.Träborrar med bitsfäste och bits. Stål borrar jag nog med stora maskinen, men det kanske är feltänkt för små dimensioner. Men det kanske inte spelar någon roll om det är chuck eller bitsfäste angående smidighet? Någon som har en åsikt?
Jag har ett gäng (dragare, slagsskruvare, vinkelskruvare, minitigersåg, multiverktyg, lampa) Bosch-verktyg i 10,8-serien och är mycket nöjd med dom, med åtta batterier och två laddare har man alltid kräm till varje maskin. Men jag har också en gökunge i boet, en Milwaukee i deras M12-serie, bitsfäste, jäkligt skönt grepp och ruskigt bra kvalle. (har både det kompakta batteriet på 1,3mAh och det stora på 2,5mAh) Boschverktygen har jag köpt pga bra erbjudanden och tillfälligheter men skulle jag välja serie igen skulle jag köra på Milwaukees.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilka maskiner "behöver" jag?
Trädgårdsmaskiner -
Fel(?) fasordning trefas – vilka maskiner kan förstöras?
El -
Inreda slöjdverkstad-vilka maskiner?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vilka tvättmaskiner vibrerar lite?
Vitvaror -
Testa borrskruvdragare - vilken metod och vilka maskiner?
Verktyg & Maskiner