MB77 skrev:
Stackare, behöver du fråga om lov för att köpa verktyg...?
Nej nej såklart inte :D :rolleyes:

Tradera eller utlandet, gav runt tusenlappen för min dewalt, naken

Kör också blå Bosch 10,8. Köpte ett kit med GOP 10,8V och GSR 10,8-2 LI. Är mycket nöjd med båda.

Kan bekräfta att 10,8V-skruvdragaren är större i handtaget än min GSR 14,4 V-LI. Jag föredrar min 14,4 pga greppet men sambon gillar 10,8:an pga den totala storleken och vikten.

Skönt med två skruvdragare också om man har olika skruvskallar eller en med borr i osv 😃

Tack vare den här tråden har jag kikat lite på olika produkter. Motiveringen är att min 18v Makita borrmaskin är rätt tung, har gått rätt hårt och börjar glappa i spindeln. Tycker fortfarande att de små verkar lite klumpiga, kände på några i lokala byggbutiken. Festool däremot var ju fin, men känns väldigt omotiverat som komplement.

Fick just erbjudande från toolstop:
http://www.toolstop.co.uk/makita-df...WSLETTER100213&dm_i=1HQ5,19VTF,810OYJ,4BH3X,1

Privärt? Extra batteri kan man ju köpa en annan gång tillsammans med en annan maskin vid behov.

Har ännu ingen multimaskin, bosch har ju dessa i 10, volt, medan Makita i 18 volt. Är boschs batterimultimaskin något att ha?

Henrik Enkel skrev:
Tack vare den här tråden har jag kikat lite på olika produkter. Motiveringen är att min 18v Makita borrmaskin är rätt tung, har gått rätt hårt och börjar glappa i spindeln. Tycker fortfarande att de små verkar lite klumpiga, kände på några i lokala byggbutiken. Festool däremot var ju fin, men känns väldigt omotiverat som komplement.

[länk]

Privärt? Extra batteri kan man ju köpa en annan gång tillsammans med en annan maskin vid behov.

Har ännu ingen multimaskin, bosch har ju dessa i 10, volt, medan Makita i 18 volt. Är boschs batterimultimaskin något att ha?
Jag tycker om min Bosch multimaskin iaf. Oftast kör jag mest smågrejer och det räcker den absolut till. Menar att man kanske sågar något litet här och lite där osv. Är ingen maskin jag har använt flera timmar i taget om man säger så. Skulle inte vilja ha en större maskin eftersom den då skulle riskera att bli otymplig och svår att komma åt med.

Henrik Enkel skrev:

[länk]

Tycker jag att erbjudandet jag länkade till innan är en bättre deal, frakten blir säkerligen högre från toolstop och du måste byta sladdställ iom det är från UK.

Credde skrev:
Denna ser fin ut och prisvärd enligt mig:
[länk]

Endda man måste fixa är väl en strömconnector från engelska systemet till "det ordentliga systemet"
Den där har jag. Veckan efter jag köpte den så glömde jag den ute i ösregn. Ruskade ur vattnet ur den o la in den i garaget, väntade några dar sen funka den fint o har gått bra sen dess. Skruvat 43m staket. Helnöjd!

Bezt skrev:
Tycker jag att erbjudandet jag länkade till innan är en bättre deal, frakten blir säkerligen högre från toolstop och du måste byta sladdställ iom det är från UK.
Du har rätt, det är säkerligen en bättre deal. Frakten är relativt hög från Toolstop, sladden är fel, men i och för sig inte speciellt svårt att ändra. Däremot är det inte billigare om man vill testa dessa maskiner, frakten är € 21, så totalpriset landar på € 80, dvs 686 kr. Medan Fortums erbjudande med frakt blir 1058 kr. Och sprider man fraktkostnaden på lite andra grejer är man ju nere på 600 kr. Ganska skapligt pris.

Bezt skrev:
Varför är det bättre:x dyrare för samma maskin?
Många laddare (och även maskiner) kommer med europakontakt så man behöver inte göra något.

Det är 2 batterier i dealen från Fortum också så helt lika är de inte, sen tror jag sladdstället behövs bytas. Fick göra det när jag beställde liknande kit från UK för ett par år sen. Så frågan är om det är värt 350 :- för ett extra batteri, rätt kontakt och billigare hantering vid ev. garantiärende.
Importerar saker ofta själv men i detta fall hade jag valt svenskt.

Stefan N skrev:
Jag kör blå Bosch, dom har många varianter och är hyffsade i pris. Beroende på vad du behöver finns ju små kit att köpa. Tex. [länk]

Jag är jättenöjd med bosch 10.8 v serie. Så nöjd att jag rekommenderat den till flera vänner och bekanta som också köpt olika uppsättningar och också varit hypernöjda.
Gör det själv rankade skruvdragaren som nummer ett i testet förra månaden.
Nu är iofs tekniken snarlik mellan alla skruvdragare/maskiner i samma prisklass. Det är inte jättestor skillnad mellan två märken / samma prisklass.

Varför jag valde bosch i början? Fick det rekommenderat här själv :)

Jag anser att, förutom att känna vilken som ligger bäst i handen, oxå se vilka övriga maskiner som finns i sortimentet om man vill utöka sin arsenal.

Jag har allt från hiltis 22voltare till milwaukee 12volts grejer och är nöjd med alla. Så testa innan köp, det är viktigt!

//gm

P
Törs man ens handla ifrån Fortum? man skriver inte under nåt hemligt elavtal för att få den billigare:rolleyes:

pleqtiz skrev:
Törs man ens handla ifrån Fortum? man skriver inte under nåt hemligt elavtal för att få den billigare:rolleyes:
Jag har handlat därifrån och du kan vara lugn för man behöver inte vara kund på el eller liknande för att få handla därifrån.

Jag slog till på Fortums erbjudande, Får väl lov att återkomma med synpunkter om någon vecka.

Alltså 10,8 V Makita DF 330 DWE med två batterier. Den rosa varianten från toolstop hotade min maskulinitet så jag gick på det säkra kortet... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.