Ja, precis, även om jag gärna erkänner att jag tycker lösningen är vacker. Om man har färdigtorkat virke och tar ut virket stående så blir det inga stora rörelser. Jag har en furupall som jag gjorde för 30 år sedan med liknande pluggar/pinnar och den visar inga tecken på att vilja spricka. Den har ändå inte alltid varit i ett jämnt klimat. Annars kan man ju göra som den här snickaren har gjort på några ekstolar vi har här hemma:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny länk till rapporten om stolen:
http://regionmuseet.se/download/18.5dfe41bc15f529c70f9233bf/1509549817633/2012_011.pdf
http://regionmuseet.se/download/18.5dfe41bc15f529c70f9233bf/1509549817633/2012_011.pdf
ny länk igen:S sven_snickare skrev:
https://regionmuseet.se/wp-content/uploads/2020/12/2012_011.pdf
Klicka här för att svara