Stickan56
Jag skulle sälja mitt hus i en förortskommun till Stockholm och flytta till landet. Jag hittade ett lämpligt objekt som jag kunde köpa med sparade pengar utan några lån och slippa behöva sälja först.

Då var det dags att sälja i förortskommunen och det blev en hysterisk resa med ett bättre resultat än väntat. Så där satt jag med en påse pengar utan någon plan vad jag skulle ha dom till.

Jag hade bott i mitt nyinköpta hus i några månader men jag hade fortfarande kvar sökningar på Hemnet och mejlen med förslag kom varje dag.

Då en dag dök det upp ett hus med stort garage vilket var prio 1. I övrigt hade huset allt jag hade önskat mig. Visningsdagen kom och det var bara att ge sig in i budkarusellen, Det var jag mot två andra budgivare och det blev min tur att svara på ett av de andra buden. Jag visste att de andra budgivarna hade som krav att de skulle sälja andra fastigheter först, medan jag satt där med min pengapåse. Jag visste också att säljaren skulle bygga nytt och deras nya hus var beställt och var på väg och ville ha ett snabbt avslut. Med bra kort på hand så bjöd jag inte över utan jag matchade bara det högsta budet.

Ny dag, jag vaknade och skulle äta frukost när det kom ett SMS. En av mina motståndare hade lagt ett nytt bud på 50 tusen upp. Jag funderade en stund om jag åter igen skulle matcha budet. Jag tänkte, jag äter frukost innan jag bestämmer mig. Innan frukosten var klar så ringer mäklaren och säger:

”Säljaren har accepterat ditt bud”.

Då jag inte behövde matcha det högre budet så sparade den frukosten mig 50.000 Kr.:)

Stickan

• Gilla
em72 och 9 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.