Y
Funderar på köpa radiatorer från Viessmann då jag gillar deras design och priser - på papper...

Men är det någon som har dessa i sitt hem och har någon åsikt hur det är att leva med dessa radiatorer?

B
hej

väldigt nöjd, se snygga ut också.. för att vara radiatorer.... hur har det gått?

Y
jo det blev c22or har jag för mig. sitter överallt och är i drift... retar mig bara på ljudet när man började strypa dom men... inte inte färdig balanserade än. Lite slarvlackat på ovansidan(syns inte då gallret är över) men i förhållande till priset är de väldigt fina.

Redigerat:
har dom bättre priser än rinkabyrör?

Y
Viessmann är snyggare än purmo, priserna kanske är de samma eller lägre. Kruxet är att bara firmor kan köpa loss dom. Så då hänger det ju på firman vad han tar betalt för detta.

Du kan ringa supporten och fjäska med dom om vad utgångspriserna är för stunden, jag har en tabell vars priser visade sig lagt på en hundring sedan den skrevs... Jag har ännu inte fått fakturan från vvsfirman som monterade dem så kan inte svara på vad jag får betala dock.

Y
Båda har ganska fina PDF filer på deras webbsidor. Purmo har lite bättre ordning på sin sida dock.
Allt ser ganska identiskt ut så man kan tro de är samma företag men där fick jag mothugg i ena supporten för det var dom då rakt inte. hehe

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.