3 865 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Viessman Vitolig 150
Medlem
· västra götaland
· 64 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av denna vedpanna?
Positiva/negativa.
Positiva/negativa.
Medlem
· västra götaland
· 64 inlägg
Så pannan är en Orlan i grunden.
Någon som har den och eldar med?
Någon som har den och eldar med?
Funkar bra att elda i en Orlan, har själv en 40kW. Hade lite problem med tjuvluft(otäta tätningsband) i början men inget annat.
Verkningsgrader och annat verkar stämma. Lättsotad eftersom det är automatisk sotning med spaken, endast den nedre kammaren behöver dras ren i princip varannan vecka. I övrigt så förbränner den så bra att det knappt blir någon beläggning.
Är nyfiken på vad tar Viessman för pannan?
Verkningsgrader och annat verkar stämma. Lättsotad eftersom det är automatisk sotning med spaken, endast den nedre kammaren behöver dras ren i princip varannan vecka. I övrigt så förbränner den så bra att det knappt blir någon beläggning.
Är nyfiken på vad tar Viessman för pannan?
Medlem
· västra götaland
· 64 inlägg
Viessmans vedpanna verkar inte vara så vanlig som Orlan i Sverige.
Killen som säljer den besöker mig nästa vecka, jag får återkomma då med pris
Killen som säljer den besöker mig nästa vecka, jag får återkomma då med pris
Klicka här för att svara