Är det någon som har erfarenhet av denna vedpanna?
Positiva/negativa.
 
Vitolig är tillverkad under licens hos Eko-Vimar, tillverkare av Orlan.
Det är samma pannkropp med annan klädsel. Säljs ut i Europa.
 
Så pannan är en Orlan i grunden.
Någon som har den och eldar med?
 
_ap_
sök på orlan här på forumet, finns flera inlägg.
 
Funkar bra att elda i en Orlan, har själv en 40kW. Hade lite problem med tjuvluft(otäta tätningsband) i början men inget annat.
Verkningsgrader och annat verkar stämma. Lättsotad eftersom det är automatisk sotning med spaken, endast den nedre kammaren behöver dras ren i princip varannan vecka. I övrigt så förbränner den så bra att det knappt blir någon beläggning.
Är nyfiken på vad tar Viessman för pannan?
 
Viessmans vedpanna verkar inte vara så vanlig som Orlan i Sverige.
Killen som säljer den besöker mig nästa vecka, jag får återkomma då med pris
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.