Hej,
Har skaffat några dcl-uttag som jag ska sätta upp. När jag öppnar de ser jag två ingångar per kabel (fas, jord, nolla). Se bild. Betyder det att man kan koppla från ett uttag till ett annat? Vill slippa kopplingsdosor.
Är Ekk 4G1,5 lämpligt för utanpåliggande dragning men klamrar. Jag råkar några meter av EkLK , men det är för trångt med biledaren.
Och innan någon tar upp det, jag har väntat flera veckor på elektriker som aldrig svarar.
Har skaffat några dcl-uttag som jag ska sätta upp. När jag öppnar de ser jag två ingångar per kabel (fas, jord, nolla). Se bild. Betyder det att man kan koppla från ett uttag till ett annat? Vill slippa kopplingsdosor.
Är Ekk 4G1,5 lämpligt för utanpåliggande dragning men klamrar. Jag råkar några meter av EkLK , men det är för trångt med biledaren.
Och innan någon tar upp det, jag har väntat flera veckor på elektriker som aldrig svarar.
Redigerat:
Hej och välkommen till forumet.
Ja det är dubbla anslutningar för varje ledare så man kan vidarekoppla parallellt.
Så du kan gå in och ut med två kablar som du tänkt.
Ekk är lite svår att få till en snygg installation med då den inte är särskilt styv. Ett bättre val är kulo (ekrk eller eqrq) om det är ett torrt rum inomhus.
Ekk brukar vara bättre att lägga i en kabelkanal.
Ja det är dubbla anslutningar för varje ledare så man kan vidarekoppla parallellt.
Så du kan gå in och ut med två kablar som du tänkt.
Ekk är lite svår att få till en snygg installation med då den inte är särskilt styv. Ett bättre val är kulo (ekrk eller eqrq) om det är ett torrt rum inomhus.
Ekk brukar vara bättre att lägga i en kabelkanal.
Klicka här för att svara
