8 049 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
vibbfri betong brinntid
Håller på att bygger garage,,,en erfarenhet rikare än så länge
med vibbfri betong fick jag vänta i evigheter innan jag kunde gå på med helikoptern
då har jag bara en "sula" som är 10cm, 20 i voterna, men när det väl började brinna då brann det jäkligt snabbt !!!
Kanske inte hör hemma här, men kanske ger någon lite nyttig info
..//N
med vibbfri betong fick jag vänta i evigheter innan jag kunde gå på med helikoptern
då har jag bara en "sula" som är 10cm, 20 i voterna, men när det väl började brinna då brann det jäkligt snabbt !!!
Kanske inte hör hemma här, men kanske ger någon lite nyttig info
..//N
Japp det stämmer.. Härdningsförloppet blir annorlunda med självkompakterande betong.
Det blir givetvis slätare yta om du kör med helikopter på. Största vinningen är att du trycker ned de ytligaste stenarna en del och får då en yta som består av bara "smet" och inte några stenar, vilket ökar slitmotståndet. Stenar i ytan tenderar annars att lossa med tiden och ge ett fult golv.
Garagegolv är väl där om någonstans man bör skura/slipa ytan för att få en slitstark yta. Inomhus där det kommer ett löst golv ovanpå betongen är ju ytan på betongen ganska ointressant, sålänge den är slät nog för golvet.
Garagegolv är väl där om någonstans man bör skura/slipa ytan för att få en slitstark yta. Inomhus där det kommer ett löst golv ovanpå betongen är ju ytan på betongen ganska ointressant, sålänge den är slät nog för golvet.
Hur lång tid tar det innan man kan lägga klinkers ?
K
K
Hej! Jag lät en entreprenör gjuta mitt betonggolv. Det blev misslyckat eftersom det blev mycket skrickor. Som ett spindelnät. Ytan i övrigt är ok förutom sprickorna.
Vad ska man göra nu. Entreprenören putsade i betong men det försvann efter några månader. Nu har han testat en sk. elastisk fog i en spricka. Men det ser också illa ut. Och det skulle ju ta en lång tid att bila upp alla sprickorna och lägga i fog. Meningslöst när resultatet ändå blir så fult.
Vad ska man göra??! Lägga klinker kanske? Vad ska man tänka på i så fall? VIlken kvalite behövs?
Vad ska man göra nu. Entreprenören putsade i betong men det försvann efter några månader. Nu har han testat en sk. elastisk fog i en spricka. Men det ser också illa ut. Och det skulle ju ta en lång tid att bila upp alla sprickorna och lägga i fog. Meningslöst när resultatet ändå blir så fult.
Vad ska man göra??! Lägga klinker kanske? Vad ska man tänka på i så fall? VIlken kvalite behövs?
Klicka här för att svara