Jag förstår inte varför ni blir så upprörda, det är väl kul att en del äger sitt hus? Jag tycker även det vore kul att veta hur dom har lyckats med detta. Jag längtar tills jag äger min kåk även om det är långt kvar. Jag är i alla fall glad för eran skull ni som äger era hus, själv är jag en simpel skitig fastighetsskötare åt banken. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har iaf fått -några- så kallade fastighetsskötare åt bankerna att bli upprörda :)
 
A-O skrev:
Har iaf fått -några- så kallade fastighetsskötare åt bankerna att bli upprörda :)
Var försiktig A-O!

Sånt där skryt (=sanningssägande) kan lätt väcka ont blod.
Alltid kul att skriva Vad var det jag sa :)

Men det är rätt!
Reta upp VVV-folket lite.
Det är nog bara nyttigt för dem så här på lördagskvällen.

Plötsligt dyker det upp en ny dimension:
Sundsvall buuuh!
Jag skulle ju kunna äga hela den stan ju :)
 
KnockOnWood skrev:
Finns en enkel kur mot det:
[länk]
Vem vill kapa ett hus på ett ställe som gud glömt? :D
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
A-O skrev:
Dessa hobbyinvesterare som slår index år efter år och låter sina pengar jobba medan stackarna bor hos banken.
Det räcker om man slår bankräntan.

BTW: vi ligger ganska nära 100% belåning, men skillnaden mellan värde och lån är ändå mer än övad ditt hus är värt...

...bara en reflektion...
 
Fortsätt lura dig själv medan du är vaktmästare åt banken.
Börsen ligger just nu ATH och snart bär det utför...
 
A-O skrev:
Fortsätt lura dig själv medan du är vaktmästare åt banken.
Börsen ligger just nu ATH och snart bär det utför...
Jag tycker att det är jätteroligt att du är skuldfri. Jag gillar inte heller skuldsättning. Men allt är inte index. Du kan ju sätta kapital i preferensaktier. De har inget alls med index att göra och det här året torskar du faktiskt rätt betydande belopp på att pengarna sitter låsta i ditt hus som inte genererar någon ränta.

I ödmjukhet,
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Grattis, vad vill du med tråden?

Skryta?
Provocera?

wow du har ett hus och du betalar inget till banken, oj vilken enorm glädje du måste känna!

Jag kan oxå köpa ett hus för 600 000 och slippa banklån, vill jag det? Nej absolut inte jag vill ha ett riktigt bra boende och det kostar desto mer men jag är bog minst lika lycklig som du trots att jag betalar massa pengar till banken! :)
 
D09
Man får aldrig sista ordet ändå

När man var liten så sa dom vuxna till en

När man blev vuxen så sa chefen till dig

När man blev chef så sa ägarna till dig

När man gav upp och åkte hem så väntade frugan vid dörren....

När man äger sitt hus så slipper man banken, men inte kommunen.

Så egentligen är man en hyresvärd åt kommunen.

Som följer upp så att du klipper buskarna, tagit ner störande flaggor, renoverar huset efter alla regler som finns ;)

Tyvärr så tar vi inte ens hyra av dom.
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Nu börjar bolånetorskarna komma igång!
 
Vad är syftet med denna tråden?
 
skalman1 skrev:
Vad är syftet med denna tråden?
Inget...bara några som har för lite att göra.....;)
 
skalman1 skrev:
Vad är syftet med denna tråden?

Vem som har bäst skruvdragare :x
 
  • Gilla
danielandersson och 2 till
  • Laddar…
Jag äger min bil. Det är skönt. Jag äger också en tv. Det är onödigt. Mitt hus bor jag i. Det är nödvändigt. För övrigt är jag avundsjuk på dom som inte är avundsjuka.
 
  • Gilla
Pytt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.