22 711 läst ·
160 svar
23k läst
160 svar
Vi som ÄGER våra hus
Jag förstår inte varför ni blir så upprörda, det är väl kul att en del äger sitt hus? Jag tycker även det vore kul att veta hur dom har lyckats med detta. Jag längtar tills jag äger min kåk även om det är långt kvar. Jag är i alla fall glad för eran skull ni som äger era hus, själv är jag en simpel skitig fastighetsskötare åt banken. 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Finns en enkel kur mot det:D09 skrev:
http://www.villaagarna.se/Bli-medlem/Om-medlemskapet/Agandeskyddsforsakring-till-alla-medlemmar/
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
A-O skrev:
Alltid kul att skriva Vad var det jag sa
Men det är rätt!
Reta upp VVV-folket lite.
Det är nog bara nyttigt för dem så här på lördagskvällen.
Plötsligt dyker det upp en ny dimension:
Sundsvall buuuh!
Jag skulle ju kunna äga hela den stan ju
Jag tycker att det är jätteroligt att du är skuldfri. Jag gillar inte heller skuldsättning. Men allt är inte index. Du kan ju sätta kapital i preferensaktier. De har inget alls med index att göra och det här året torskar du faktiskt rätt betydande belopp på att pengarna sitter låsta i ditt hus som inte genererar någon ränta.A-O skrev:
I ödmjukhet,
Grattis, vad vill du med tråden?
Skryta?
Provocera?
wow du har ett hus och du betalar inget till banken, oj vilken enorm glädje du måste känna!
Jag kan oxå köpa ett hus för 600 000 och slippa banklån, vill jag det? Nej absolut inte jag vill ha ett riktigt bra boende och det kostar desto mer men jag är bog minst lika lycklig som du trots att jag betalar massa pengar till banken!
Skryta?
Provocera?
wow du har ett hus och du betalar inget till banken, oj vilken enorm glädje du måste känna!
Jag kan oxå köpa ett hus för 600 000 och slippa banklån, vill jag det? Nej absolut inte jag vill ha ett riktigt bra boende och det kostar desto mer men jag är bog minst lika lycklig som du trots att jag betalar massa pengar till banken!
Man får aldrig sista ordet ändå
När man var liten så sa dom vuxna till en
När man blev vuxen så sa chefen till dig
När man blev chef så sa ägarna till dig
När man gav upp och åkte hem så väntade frugan vid dörren....
När man äger sitt hus så slipper man banken, men inte kommunen.
Så egentligen är man en hyresvärd åt kommunen.
Som följer upp så att du klipper buskarna, tagit ner störande flaggor, renoverar huset efter alla regler som finns
Tyvärr så tar vi inte ens hyra av dom.
När man var liten så sa dom vuxna till en
När man blev vuxen så sa chefen till dig
När man blev chef så sa ägarna till dig
När man gav upp och åkte hem så väntade frugan vid dörren....
När man äger sitt hus så slipper man banken, men inte kommunen.
Så egentligen är man en hyresvärd åt kommunen.
Som följer upp så att du klipper buskarna, tagit ner störande flaggor, renoverar huset efter alla regler som finns
Tyvärr så tar vi inte ens hyra av dom.
