Nyutgjuten betongplatta under hus med formar och armeringsjärn i belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väntan......

• Gilla
martin43 och 19 till
  • Laddar…
Nice! Jag antar att du kommer att ha olika djup i poolen? Vad blir det sedan, liner eller mosaik?

EDIT, såg just att tråden funnits ett tag. Blir tokigt när man klickar på länken i mailet och hamnar ”mitt i” tråden... Fint bygge iaf!

Det blir samma djup i hela, ca 1,55.
Vi kommer att ha liner, färg vet vi inte ännu.
Tage P kommer och platssvetsar, fördelen är att den är dubbelt så tjock som en vanlig ”påse” och den är armerad!

• Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Solnedgång bakom träd från en terrass med en rund pool och trappräcke.
Skapa konto
Hittade en bild från vårt förra hus!

• Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Paerh Paerh skrev:
Till poolväggarna går det 272 block, sen ska det muras en "behållare" till en Walu Roll Axio och en uppsamlare till overflow/infinity.[bild]

Till trappan blir det nog murblock utan hål.
Paerh Paerh skrev:
Till poolväggarna går det 272 block, sen ska det muras en "behållare" till en Walu Roll Axio och en uppsamlare till overflow/infinity.[bild]

Till trappan blir det nog murblock utan hål.
Hej!
Jag har jobbat med pooler i många år och som projektledare för byggnation av pooler, främst med Thermoblock som armeras och gjuts upp.

En sak som jag reflekterade över och som kan bli ett framtida problem är hur överdraget rullas ut. Tanken är ju att det ska ligga en bom mellan långsidorna som det sedan fästs en säkerhetsvägg på. Mellan bommen och kortsidan av poolen så brukar man lägga någon lucka i trall så att man kan öppna och komma åt bakom överdraget vid behov. Men då du kommer att ha en hög vattennivå så kommer överdraget att flyta upp och fastna bakom bommen när det rullas ut. Lättast att komma kring detta problemet är att i bakkant fästa några konsoler med hjul på. Se min bif. fil så förstår du säkert vad jag menar.

Lycka till med projektet. Allt annat ser kanon ut och det känns som att du har tänkt igenom projektet noga!

• Metallkonsol med hjul som används för att styra rullning av poolöverdrag och förhindra att det fastnar.
  • Gilla
Beltis
  • Laddar…
Murningsarbete på en nygjuten betongplatta med en rulle och fästen vid en byggarbetsplats.
Skapa konto
Nybetongerad platta med pågående murningsarbete, armeringsjärn och konstruktionsdetaljer synliga.
Skapa konto
Nu har vi börjat med murning på den nygjutna plattan till behållaren!
Idag var det kontroll av bredden på rullen inklusive fästen.
Så nu vet jag var blocket i högersidan ska vara.
Upptäckte att det var ganska mycket justermån på axeln i motorn så det ska nog bli bra!

• Gilla
crazytok och 1 till
  • Laddar…
MikaelKberg MikaelKberg skrev:
Hej!
Jag har jobbat med pooler i många år och som projektledare för byggnation av pooler, främst med Thermoblock som armeras och gjuts upp.

En sak som jag reflekterade över och som kan bli ett framtida problem är hur överdraget rullas ut. Tanken är ju att det ska ligga en bom mellan långsidorna som det sedan fästs en säkerhetsvägg på. Mellan bommen och kortsidan av poolen så brukar man lägga någon lucka i trall så att man kan öppna och komma åt bakom överdraget vid behov. Men då du kommer att ha en hög vattennivå så kommer överdraget att flyta upp och fastna bakom bommen när det rullas ut. Lättast att komma kring detta problemet är att i bakkant fästa några konsoler med hjul på. Se min bif. fil så förstår du säkert vad jag menar.

Lycka till med projektet. Allt annat ser kanon ut och det känns som att du har tänkt igenom projektet noga!
Jag får kanske kolla upp var man kan hitta sådana, ska se ibland allt som kom med lamelltäcket.

• Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Byggprocess av pool med armaturinsats, isolering av frigolit, lecakulor och armeringsjärn.
Skapa konto
Byggfas av pool med lecakulor mellan väggar, frigolitlager, utlopp och genomföringar synliga.
Skapa konto
Isolering med frigolit längs en poolvägg med armeringsjärn och Lecakulor för byggprojekt.
Skapa konto
Byggprocess av pool med isolering och installationer för inlopp och belysning, under ett tält.
Skapa konto
Hej igen!
Nu är det bara två lav kvar!
Idag har jag fyllt mellan poolvägg och källaren, ett lager frigolit och många liter Lecakulor.
Ett utlopp och genomföringar till inlopp och el till belysning i trappan blev det också.

• Gilla
  • Wow
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
En ny utomhusdusch monterad på en trästolpe med kopparledningar och en duschmunstycke.
Skapa konto
Närbild av en ny utedusch med kromad duschmunstycke mot en bakgrund av träd och himmel.
Skapa konto
Å en ny utedusch fick vi klämma in!
Den gamla frös i sönder i vintras.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
Hyr går det med byggnationerna, stort men roligt projekt :-)

• Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Pågående byggnation under ett tält med den sista lagda betongstenen i en mur.
Skapa konto
Hej!
Långt mellan uppdateringar, sorry.
Här är sista stenen!

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Elledningar och rörinstallationer mot en källarvägg i ett byggprojekt.
Skapa konto
Ledning till dysor, el till belysning i trappa och el till lamellrullen leds in i den gamla källaren.

• Gilla
moggen
  • Laddar…
Person putsar en slät vägg med verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto
Välputsade grå väggar och golv i ett rum under en presenning utomhus med skogen i bakgrunden.
Skapa konto
Putsning av väggar!
”Hur fint ska det vara? Som om du ska tapetsera inomhus, sa Tage”
Vassegoa!

• Gilla
martin43 och 4 till
  • Laddar…
En brygga med en ensam stol och ett litet bord med en flaska och två glas, omgiven av gröna träd.
Skapa konto
Paus på bryggan!

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Handhållen ritning av avrinningsbehållare med måttangivelser på linjerat papper.
Skapa konto
Ritning på avrinningsbehållaren:crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.