107 146 läst ·
170 svar
107k läst
170 svar
Vi bygger pool!
Vilket fint poolbygge!! Fastnade och läste hela tråden i sträck. Bra jobbat, älskart. Tänkte själv göra en thermopool och nu eskalerar projektet såklart till overflow och motorlamell....
Lite synd i dessa forumtrådar att allt för många läsare verkar hoppa in i mitten och ständigt undra saker som egentligen stått tidigare. Tex den ursnygga stolpfoten.
Min pool skall ha en stor rullningsbar pergola 6x4 meter som jag får dimensionera rejält i stål och sedan rulla på vagnshjul ut på gräsmattan(på räls). Någon som sett sådant bygge?
Lite synd i dessa forumtrådar att allt för många läsare verkar hoppa in i mitten och ständigt undra saker som egentligen stått tidigare. Tex den ursnygga stolpfoten.
Min pool skall ha en stor rullningsbar pergola 6x4 meter som jag får dimensionera rejält i stål och sedan rulla på vagnshjul ut på gräsmattan(på räls). Någon som sett sådant bygge?
Hej Harry!
Man får ha lite koll på bufferttanken, nivån varierar ganska mycket när det är mycket lek och bus i poolen.
Hade nog idag installerat en 2000 liters tank istället för 1000.
Annars är det över förväntan med allt😎
Solceller på taket, el till värmepumpen = 28˚😅
Man får ha lite koll på bufferttanken, nivån varierar ganska mycket när det är mycket lek och bus i poolen.
Hade nog idag installerat en 2000 liters tank istället för 1000.
Annars är det över förväntan med allt😎
Solceller på taket, el till värmepumpen = 28˚😅
Tack för svar, håller på att projektera min egen infinitypool.Paerh skrev:
Det går säker att platsbygga en större tank i ditt teknikrum. Om man tex använder glasfiber och gelcoat så som man bygger tankar i båtar där formen behöver vara lite anpassad efter utrymmet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden