J joelpap skrev:
Hoppar in i gammal tråd, men blir nyfiken: är stolpfoten egentillverkad eller är det en färdig produkt du köpt?
Hej!
Det är en egen produkt, tillverkad efter måtten på stolpen.
/Pär

• Gilla
joelpap
  • Laddar…
Misstänkte det, sjukt snygg lösning.

• Gilla
7ender
  • Laddar…
C
Vilket fint poolbygge!! Fastnade och läste hela tråden i sträck. Bra jobbat, älskart. Tänkte själv göra en thermopool och nu eskalerar projektet såklart till overflow och motorlamell....
Lite synd i dessa forumtrådar att allt för många läsare verkar hoppa in i mitten och ständigt undra saker som egentligen stått tidigare. Tex den ursnygga stolpfoten.

Min pool skall ha en stor rullningsbar pergola 6x4 meter som jag får dimensionera rejält i stål och sedan rulla på vagnshjul ut på gräsmattan(på räls). Någon som sett sådant bygge?

• Gilla
moggen och 1 till
  • Laddar…
N
Hej Paerh!

Täkte höra hur det går nu när du har använt poolen några säsonger? Är det något som du har justerat eller skulle gjort annorlunda?

//harry

Hej Harry!
Man får ha lite koll på bufferttanken, nivån varierar ganska mycket när det är mycket lek och bus i poolen.
Hade nog idag installerat en 2000 liters tank istället för 1000.
Annars är det över förväntan med allt😎
Solceller på taket, el till värmepumpen = 28˚😅

• Gilla
ninjaharry
  • Laddar…
N
Paerh Paerh skrev:
Hej Harry!
Man får ha lite koll på bufferttanken, nivån varierar ganska mycket när det är mycket lek och bus i poolen.
Hade nog idag installerat en 2000 liters tank istället för 1000.
Annars är det över förväntan med allt😎
Solceller på taket, el till värmepumpen = 28˚😅
Tack för svar, håller på att projektera min egen infinitypool.

Det går säker att platsbygga en större tank i ditt teknikrum. Om man tex använder glasfiber och gelcoat så som man bygger tankar i båtar där formen behöver vara lite anpassad efter utrymmet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.