135 181 läst ·
145 svar
135k läst
145 svar
Vi bygger ett gammalt hus.
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Det där är väl straffbart...eller borde vara i alla fall
Hmm.. lönsamt, när man sänkt värdet x hundra tusen genom att amputera huset borde inte det spela så stor roll. Tror det handlar mer om okunskap eller ork, att bara kasta "den gamla skiten". Nacka Byggnadsvård köper allt som går att återanvända eller rätt pris på Blocket så har du köpare inom ett par timmar. Kulturarv och miljötänk är andra anledningar.Polos skrev:
Hur som, här kommer lite bilder från i somras. Det går långsamt då jag inte kunnat lägga annat än timmar här och där på huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bakom masoniten på en spegeldörr, någon med skills har tidigare riktat upp en skev dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I sommar har jag även;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggt ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varit på ByggMax.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkomnat en ny familjemedlem, Charlie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sågat i okänt virke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blivit ifrågasatt av barnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mottagit enorma mängder natursten av en lokal entreprenör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått veta att vi ska bli ytterligare en i familjen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggt en koja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och lagt en stenmur inkl närkamp med huggorm. 1-0.
Produkter som diskuteras: "Byggnadsvård"
Stora boken om byggnadsvård
Den ultimata boken om byggnadsvård
429 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Allt är ok hälsar huggormen från avlägsen ort.
Kommit en bra bit med ladan.
Gjuten platta. 6x11 meter och 6 meter i nock. Loft på ungefär halva ytan. Oisolerat och tänkt som pingisrum, innebandyplan, lördagsbio, teaterscen, snickeri och förvaring för allt oumbärligt skrot vi samlar på oss. Bl.a.
Nu ska plåtslagaren lägga tak och jag ska bygga dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommit en bra bit med ladan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjuten platta. 6x11 meter och 6 meter i nock. Loft på ungefär halva ytan. Oisolerat och tänkt som pingisrum, innebandyplan, lördagsbio, teaterscen, snickeri och förvaring för allt oumbärligt skrot vi samlar på oss. Bl.a.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ska plåtslagaren lägga tak och jag ska bygga dörrar.
Hej på er! Vi fortsätter följa ert fantastiska bygge och får inspiration till vårt egna pågående husbygge, stort tack och bock för det! Får man fråga hur breda knutar resp. foder mellan fönstren på glasverandan som ni har?
Keep up the good work, ert hus kommer att bli en dröm!
Keep up the good work, ert hus kommer att bli en dröm!
Redigerat:
Det gick ju bra att ta det lugnt och vila och endast "ägna någon timme åt att fösa bort lite bråte med fötterna!Höök skrev:
Tack och bock själv, roligt att höra! Knutarna är 195 per sida (hopslagna 175 och 195) och mellan fönstren är det 145. Lycka till med egna bygget.
Elin S skrev:
