Byggahus.se
xerbee xerbee skrev:
Tänkte på erat hus idag när jag satt och bläddrade igenom mina bokmärken. Vore skoj att höra hur det går :)
Jo tack det går bra och det är mycket som är i slutfasen nu. Allt har stått still för vi var i Uganda hela vintern så det var riktigt skönt att få komma hem till alla verktyg och dra igång igen.
Köket är nästan klart, bara luckor och lite fix med att välja arbetsbänk osv. Köksstommen har jag byggt i furu och luckorna beställer jag från snickeri. Var först inne på att bygga ett funkiskök men nu blir det traditionella luckor av ramverksmodell med fals och speglar. Pärlspontväggar, ljusgrå inredning och förhoppningvis rutigt golv i ljusljusljusrosa och grönt. Vad gäller golvet så har vår elvaåring sagt att han aldrig mer kommer att kunna ta hem kompisar om jag målar det rosa/grönt och kanske är det så.
Senaste dagarna har jag byggt en utetrappa från verandadörren. Jag har även renoverat ytterligare två gamla IDO-toaletter, ordnat med gunga, byggt ett fotbollsmål, blandat några Aperol och fällt fler träd. Trädgården nedanför huset är från 30-talet och mår bra av att få en omstart då flera av träden ej beskurits på decennier och delvis växt ihop med skogen.

Inga bilder tyvärr.
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ser fram emot att du får ordning på kameran. Nyfiken
 
Har också följt tråden, och nyfiken på hur det har blivit.... känns som man läst halva boken och var tvungen att sluta mitt i spänningen.... :)
 
Hej hej, allt går låångsamt framåt och nu ska jag försöka undvika undanflykter men fru S har arbetat utomlands jättemycket. Jag är kvar hemma med fyra små. Eget arbete + skola och fritidsaktiviteter x 4. Vi har börjat göra om lägenheten i stan, ny vägg inkl nya stukaturer, snickerier etc. Planerar köksflytt.

Dock, ljuset - januari, februari och mars är i huvudsak vikta åt att färdigställa huset.
Med bra kamera.

Blick genom en öppen dörr från ett vardagsrum till ett matsal med rött bord och vita stolar, omgiven av vintage tapeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Återkommer!
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 6 till
  • Laddar…
Men du, tack för snabbt svar. Jag vet själv hur det är med många strängar på lyran.

Ser fram emot fler bilder framöver. Ni har gjort ett fantastiskt jobb.

Min framtidsdröm/mål är också att bygga ett nytt gammalt hus.
 
H
Hej! Har du kunnat viga lite tid åt huset nu? Bildbomb uppskattas ;)
 
H
Dax för uppgradering!!
 
  • Gilla
Daniel:) och 1 till
  • Laddar…
Har läst hela tråden. Fascinerad! Men man undrar hur det blev till slut…
Flydde n i till Uganda? Fastnade ni i ytterligare en lägenhet? Är huset och ladan färdiga? Är fruktträdäden planterade? Är resten av trädgården anlagd? Har familjen tid att leva och bara vara?
Jag hoppas att allt är bra!
Och om man får önska, så vore en uppdatering fantastisk.
Helena , nybliven ägare av gammal gård (färdigbyggd 1854):)
 
  • Gilla
Daniel:) och 3 till
  • Laddar…
Hejhej, det är en del som kommit emellan men jag hoppas som vanligt vara klar ”snart”. Två större moment kvar att göra - panel och räcke/stolpar i trapphuset samt tre innertak som ska få omfattande snickerier (kassett-tak).
Vi använder huset ofta och stortrivs.
Ladans kortsida fick gamla ateljefönster i somras, jättelyft, och trädgården är ännu orörd förutom att delar av den körts sönder med grävare vid färdigställandet av en stenmur.

För övrigt är vi friska, fortfarande gifta och påbörjar senare i år ett nytt lägenhetsprojekt.
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 5 till
  • Laddar…
Bjussa gärna på några bilder.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
H
Hej Höök! Tänker på era projekt ibland, estetiska och proffsiga kom ihåg att uppdatera, hus, lägenheter eller vad ni har för projekt på lut
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.