2 144 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Vet någon hur man kan ersätta detta fönster med ett öppningsbart, utan att det behöver vara delat?
Måtten på fönstret är 200 x 140 cm, tycker utsikten är för fin för att dela upp och vill gärna ha öppningsbart för att det leder ut till den mindre utedelen vid större bjudningar.
Gärna 3 glas, förstår att det blir tungt men finns någon som helst möjlighet eller vad är bästa lösningen enligt er här på forumet?
Gärna 3 glas, förstår att det blir tungt men finns någon som helst möjlighet eller vad är bästa lösningen enligt er här på forumet?
Bästa svaret
Hej! Vi köpte i veckan ett fönster som var öppningsbart i storleken 200x130 cm. Men dom tillverkas endast i tvåglas. Dock tror jag inte du behöver oroa dig nämnvärt på skillnaden mellan två och tre-glas i ett äldre hus.
Anledning till att de inte finns i tre-glas är pga vikten blir för mycket.
Anledning till att de inte finns i tre-glas är pga vikten blir för mycket.
Grymt snabbt svar, tackar för det Niklas! Var köpte du detta fönster?Niklasloow skrev:
I värsta fall kan jag ju alltid ta 2-glas på de stora och 3-glas på resterande.
Jag köpte det via Traryd fönster direkt men tror även man kan beställa på närmsta byggvaruhandel. Har faktiskt inte kollat hur det ser ut hos andra leverantörer men gissar att de lider av ungefär samma problem på grund av storleken.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Någon som vet vad det här är för FTX aggregat?
Byggmaterial & Byggteknik -
Någon som vet vad detta kan ha varit?
Grund & Markarbeten -
Vet någon hur ska para ihop dem
El -
Vet ni någon bra sida för använd industritvättutrustning?
Tvättstuga -
vet någon vilka alternativ är rätt? har markerat själv, men osäkert än
El