Jovisst! Det är sådana skåp jag är intresserad av.

Men naturligtvis är det ELFA:s som tilltalar mig mest. Bl.a. för att jag vet att ELFA inte säljer skräp. Då kostar det naturligtvis därefter: 5.460:- för ett komplett men tomt skåp.

Det måste ju vara ENORMA kvalitetsskillnader då verktygsfyllda skåp kan ha samma pris som tomma dito. Skräpverktyg kombinerade med skräpskåp finns det tydligen många av. Vad i herrans namn är det fråga om?

Det är tydligen meningen att vi skall bli blåsta. Jag skulle aldrig köpa ett skåp med verktyg eftersom jag inte har en aning om vilka verktyg jag köper. Snacka om att köpa grisen i säcken. Men jag vill naturligtvis veta varför ett tomt skåp skall kosta lika mycket som ett proppat.

Jämför med att man kan köpa en borrsats väldigt billigt. Man får många borrar i olika dimensioner. Utmärkta till att borra i balsa med. Hur kan man veta det? Att du inte kan borra genom en plåtbit mer än i bästa fall en gång. Jo. Det är priset. Enda vägledningen du får. Billigt är lika med skit. Utan undantag. Ta det här med bits.

Varför kostar en kvalitetsborr mer än 5 borrsatser. Samma sak med bits. Fräsar.

Det säljs så mycket skit som inte ens platsar i lådan "Den lille snickaren" till barna.

Förlåt. Jag blev visst lite arg.

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
Tomten kanske kommer mded hårda paket. Då menar jag HÅRDA.

Skillnaden mellan billiga och dyra skåp är framförallt kvaliten på expanderskenorna (eller vad dom heter, som lådorna glider på ) och tjockleken på plåten i konstruktionen har jag märkt och hört av fabrikörer.
Det kan vara ruskigt irriterande med lådor som inte rullar ut som de ska.
Bahaus skåp för 995 (eller vad det var) var riktigt skräpiga i kvalitetskänslan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.