Byggahus.se

Verktygsskåp

1. L
    Medlem Nivå 9
    Jag har ganska mycket verktyg, både för snickra och bilmekanik. Funderar på att investera i ett sådant där häftigt skåp på hjul som finns både hos Clas i sjön och Jula. Kostar runt 2.500. Är sådana skåp lämpliga för alla handverktyg??

2. Mr Handyman
    Medlem Nivå 11
    Jag vet inte vilket du menar, kan du inte länka eller lägga in en bild?

3. L
    Medlem Nivå 9
  4. S
    Medlem Nivå 3
    Jag har skåpet från Jula men är inte riktigt nöjd med konstruktionen. Skulle utan tvekan välja skåpet från Clas Ohlson om jag fick välja igen.

För övrigt så är skåpen kalas att ha handverktyd i. Har mitt skåp kombinerat med en verktygstavla.

// Snozzi

5. Bastefallarn
    Medlem Nivå 4
    Dom säljer nåt liknande skåp på Bauhaus för 995:- just nu, kanske är lite rangligare än dom dyrare dock.

6. L
    Medlem Nivå 9
    Julas kostar idag c:a 1.800:- mot Clas Ohlsons 3.500:-. Det är ju en avsevärd skillnad. Om regeln om att man får det man betalar för gäller så måste Classes var väldigt bra. Någon som vet skillnaden?

1.800:- och man inte blir nöjd är ju mycket pengar också.

7. phl
    Medlem · Nivå 14
    Det går en hel del verktygsskåp på Blocket, slå en kik där. Med lite tur får du ett "proffsskåp" till mindre än priset av ett sunkskåp från Jula!

8. L
    Medlem Nivå 9
    Jag tolkar det som att Julaskåpet bör undvikas. Men vari ligger skillnaden mellan Clas Ohlsons??

Någon som vet??

9. M
    Medlem Nivå 12
    Även Classes skåp är ett "lågprisskåp", till mellanklass kan tex Teng Tools räknas och sen finns det riktigt fina skåp.

En nackdel med dessa skåp är att det tar mycket längre tid att plocka fram och lägga tillbaka verktyg jämfört med en verktygstavla eller verktygsvagn. Och översikten bli mycket sämre.

10. U
    Medlem Nivå 4
    Jag har en variant köpt på Laitis (www.laitis.se), inte Teng, med under, mellan och topp-skåp. Har stora hjul, bra lådor, känsliga mattor och kanske inte kanonfinish. Tycker det funkar mycket bra med ordningen, efter ett tag sitter det i ryggmärgen var sakerna finns. Fördelen är ju också att man kan dra fram den när man behöver den och sen stuva undan den.

11. Mr Handyman
    Medlem Nivå 11
    Tengvagnen är ju helt ok, har använt den en del, men jag gillar inte stuket för min del, men det är verkligen en ren smaksak.

12. L
    Medlem Nivå 9
    Jag ser i LUNA-Guiden ett Teng Tools TCMM 715 N men det är proppat med verktyg och kostar 20.000:-. Säljs dom tomma också hos våra vanliga järnhandlare? Vad kan priset ligga på ett tomt skåp?

Tänker kombinera med en tavla men vill ha det mesta skyddat mot damm. Kanske man kan placera "bostadsverktygen" i översta skåpet för att kunna ta med sig det in utan att behöva leta.

13. 7
    Medlem Nivå 6
    Jag har ett sådant här skåp, och det är jag nöjd med, verktygen är av ganska hyfsad kvalitet.
    http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer.aspx?gIssue=12&gTitle=Swedolbladet 12&gYear=2007&gUserID=0&gPaperID=7824&gAvailWidth=1014&gAvailHeight=733&gInitPage=1
    Har TengTools vagnar på jobbet och dom funkar bra, men vet inte om prisskillnaden är motiverad. Annars finns det ju ett märke som heter Ironside, har kommit med gula verktygsvagnar.
    http://www.ahlsell.se/upload/KT/KT2007_nov-dec_s1-11_Webb.pdf

14. L
    Medlem Nivå 9
    Tack för alla tips!

Tyvärr så är de flesta skåp med kombinationer fyllda med verktyg. Jag har redan mer verktyg än jag har användning för men inget bra ställe att förvara dem på. Behöver tomma skåp.

Finns det inga sådana?

15. U
    Medlem Nivå 4