Byggde för 11 år sen ett Hus med snickarglädje på veranda och balkong. Virket jag använde var av för dålig kvalité och har börjat ruttna på balkongräcket och måste göras om.
Då använde jag mig av borr och en sticksåg av bra modell. Jag tycker dock att resultaten inte blev så jämnt och symmetriskt som jag ville pga att det är svårt att få precision när man använder elsticksåg på fri hand.
Någon som har tips om bra verktyg för detta arbete och var man hittar bra virke.
Thord
.
Då använde jag mig av borr och en sticksåg av bra modell. Jag tycker dock att resultaten inte blev så jämnt och symmetriskt som jag ville pga att det är svårt att få precision när man använder elsticksåg på fri hand.
Någon som har tips om bra verktyg för detta arbete och var man hittar bra virke.
Thord
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 214 inlägg
Ta med fuktmätare, kolla täta årsringarna, välj varje bräda individuellt. Välj bort lågprisbrädgårdar direkt. Slösa inte tid där.
Verktyg? Kanske handöverfräs med kopieringsfunktion. Min son lägger 80 % av tiden på att tillverka bra mallar/stödribbor/förlagor innan han tar fram fräsen på riktigt.
Verktyg? Kanske handöverfräs med kopieringsfunktion. Min son lägger 80 % av tiden på att tillverka bra mallar/stödribbor/förlagor innan han tar fram fräsen på riktigt.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden