Behöver skruva bort "kulorna" till inloppen men har inget bra verktyg. Har försökt tillverka själv men vill inte lossna.
Ser ut ungefär enligt bild med ett antal skåror.
Några tips? Vit genomföring med blått lås och packning för rörmontage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
NorrängenZ
  • Laddar…
H Haas84 skrev:
Behöver skruva bort "kulorna" till inloppen men har inget bra verktyg. Har försökt tillverka själv men vill inte lossna.
Några tips?[bild]
H Haas84 skrev:
Några
Det ser lite lustigt ut. Det verkar ju som att munstycket är fast. Går det att röra på själva munstycket?

G Guzzen1 skrev:
Det ser lite lustigt ut. Det verkar ju som att munstycket är fast. Går det att röra på själva munstycket?
Det verkar sitta en gummipackning bakom och den har nog sugit fast. Innerdelen borde gå att skruva ur.
G Guzzen1 skrev:

G Guzzen1 skrev:
Det verkar sitta en gummipackning bakom och den har nog sugit fast. Innerdelen borde gå att skruva ur.
Det är ju själva innedelen som jag vill få loss. Skårorna runt om själv inloppet finns det ju en massa små klackar eller vad man ska kalla dom som man borde kunna skruva ur?
Jag vill alltså att själva anordningen ska sitta kvar. Vill bara ha ut insatsen så jag kan plugga med en vinterplugg.

Är den inringade delen som jag vill få loss.

Delar av en armatur med den inre delen markerad med röd ring som ska tas bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H Haas84 skrev:
Är den inringade delen som jag vill få loss.

[bild]
Jo det är jag med på. Men man behöver nog en nyckel typ den blåa bredvid på bilden. Den som sitter i blindpluggen

G Guzzen1 skrev:
Jo det är jag med på. Men man behöver nog en nyckel typ den blåa bredvid på bilden. Den som sitter i blindpluggen
Antagligen. Men frågan är bara vart man ska leta efter en sån nånstans. För den nyckeln som är på bilden passar nog knappast till skårorna på själva ventilen.

H Haas84 skrev:
Antagligen. Men frågan är bara vart man ska leta efter en sån nånstans. För den nyckeln som är på bilden passar nog knappast till skårorna på själva ventilen.
Jo jag tror att den gör det. Men en sådan borde ha följt med poolen. Det ser ut som att den sitter i en typ av vinterplugg. De två hornen som ska passa i skårorna sitter inkörda i pluggen på bilden.

G Guzzen1 skrev:
Jo jag tror att den gör det. Men en sådan borde ha följt med poolen. Det ser ut som att den sitter i en typ av vinterplugg. De två hornen som ska passa i skårorna sitter inkörda i pluggen på bilden.
Det är tidigare ägare som byggt poolen, så har ingen aning om vad som följde med. Men rimligtvis borde det följt med.
Kanske ska beställa och testa. Finns en variant med bara nyckel och lock att beställa.

H Haas84 skrev:
Det är tidigare ägare som byggt poolen, så har ingen aning om vad som följde med. Men rimligtvis borde det följt med.
Kanske ska beställa och testa. Finns en variant med bara nyckel och lock att beställa.
Kolla med säljaren att det fungerar som vi tror.

G Guzzen1 skrev:
Kolla med säljaren att det fungerar som vi tror.
Det kan ju vara så att "locket" är det som ska passa i skårorna. Det syns ju inte så tydligt på bilden. Det vore ju mera logiskt att det i änden på locket passar i skårorna som en slags avdragare.

G Guzzen1 skrev:
Det kan ju vara så att "locket" är det som ska passa i skårorna. Det syns ju inte så tydligt på bilden. Det vore ju mera logiskt att det i änden på locket passar i skårorna som en slags avdragare.
Efter en del googlande så fick jag fram att det är inlopp från Astralpool som jag har så nyckeln enligt bild ska passa. Så blev en beställning nu.
Tack för svaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.