Daniel_N skrev:
Det finns också en ny variant från Stanley Fat-Max som verkar intressant, när man släpper trycket på den så flyger inte käften tillbaka, utan den ställer sig på nytt i läge 10mm tillbaka eller så.
Blev nyfiken på denna men hittade en annan (?) Stanley. Man trycker på en knapp och vips så "flyger" käftarna in mot det man ska klämma. Sedan pumpar man några gånger så sitter den:

http://www.youtube.com/watch?v=2fY8xwjpxNM
 
Jag köpte mina hos den lokale industrileverantören vet inte om någon säljer Essve på nätet.
 
Den där Stanleyn var ju frän, det gäller bara att hålla fingrarna borta... Var köpte du den och för hur mycket?
 
Dyra grejer, de där enhandstvingarna. Jag sparar nog pengarna till en Fein Multimaster eller Bosch Multicutter så småningom, de verkar lite mer flexibla..
 
På tal om något helt annat: om någon köper verktyg från England och använder adapter till, kolla (i förekommande fall) hur många watt adaptern klarar. När jag fick hem min Bosch GST 135 BCE sticksåg slet jag förstås upp kartongen direkt, och pluggade in i vägguttaget medelst en multi-adapter (resevariant som fixar tusen och en olika sorters uttag) från Teknikmagasinet. Sågen gick i två sekunder innan den lade av och en otrevlig lukt av bränd elektronik steg upp i näsan på mig.

Gissa om jag blev nervös! Tänk om jag råkat köpa en 110V-maskin och bränt sönder elektroniken en minut efter att jag fått paketet vid dörren?! Efter en stunds paniskt felsökande såg jag en mycket finstilt text på adaptern: "Max Power 550W at 220V". Och sågen var på 720W...

Jag var nervös i en vecka tills jag fick enkla adaptrar från Clas Ohlsson och nu går det finfint.
 
Appropå Bosch stativet 3700. XLbygg affärerna har kampanj på det just nu för 1895:-. Måste ju vara ett bra pris!
 
Jo, 1895:- är ett bra pris. Det brukar ligga på 2495:-. Men 4995:- för både såg och bord från Duabhuset är ett ännu bättre pris. Både såg och bord har uppgraderats, vilket väl förklarar att man kunnat få dem så billigt på sistone. Bordet ersätts med GTA3800 och sågen med GSM 8 SJ, men det verkar inte vara någon större skillnad.
 
J.B. skrev:
Essve Cutters väska innehåller både försänkt och kullrig skruv i dimensioner som är avpassade för bygge kan varmt rekomenderas

Mycket bra sortiment! Men gör för guds skull inte som jag och slarva med att låsa den... Tar tag i handtaget och drar ut den ur skåpet. VIPS! All skruv på golvet... :@ Allt åkte ner i en låda och en trist dag ska jag ta tag i eländet och sortera upp det....

För övrigt var det lite läskigt nästan att se listan med verktyg...
Gersåg Bosch GCM 8S
Bord Bosch GTA 3700
Tigersåg Makita JR3050CT
Cirkelsåg Hitachi C6BU2
Sticksåg Bosch GST 135BCE
Grovdamsugare Nilfisk Aero 25-21

Har nämligen exakt samma uppsättning själv, men har även Makita Combocit LXT227 14,4v Li-Ion.
 
Är du nöjd med dit kit, Steffo1980? Utöver det där har jag en skruvdragare Bosch GSR 14,4V Li-2 (tror jag den heter) som jag är väldans nöjd med. Det var bland annat den som fick mig att inse att det är skillnad på verktyg och verktyg, när jag jämförde den med en grön skruvdragare vid ett altanbygge.
 
Jag är mycket nöjd! Det som jag är mest positivt överraskad med är slagskruvdragaren BTD133RFE som ingår i combopaketet.

antsiranean skrev:
Är du nöjd med dit kit, Steffo1980? Utöver det där har jag en skruvdragare Bosch GSR 14,4V Li-2 (tror jag den heter) som jag är väldans nöjd med. Det var bland annat den som fick mig att inse att det är skillnad på verktyg och verktyg, när jag jämförde den med en grön skruvdragare vid ett altanbygge.
 
Och Essve Cutters stora låda går att köpa på Beijer bygg, 785:- så jag idag.
 
Lådan för 475 är med elförzinkad skruv. Gissar att den dyrare väskan är med Cutters CorrSeal för utomhusbruk.
 
joflopp skrev:
Lådan för 475 är med elförzinkad skruv. Gissar att den dyrare väskan är med Cutters CorrSeal för utomhusbruk.
Det är den som jag har i alla fall. Tog en kväll för tjejen och mig att sortera in alla skruv i den som jag tappade på golvet....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.