EddieHansson
TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
[bild]
Ser fortfarande inte problemet. Kan du rita in vad som ska tas bort och var det är i vägen

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Det ser verkligen ut som att det ska gå att hålla en kniv parallellt med glaset och skära längs med vita kanten? Är det nåt perspektiv som inte förmedlas i dessa bilder? Kanske ett foto från ett par steg bakåt hjälper?

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Toppen, kan du inte bara följa den vita smygen med "en längre brödkniv" som vinklas lite snett inåt. (Eller förstår jag fortfarande inte?)
/B

• Gilla
JAJansson
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Tryck inte in det. Då blir ju isoleringen sämre.
Beror kanske lite på hur möe det är som sticker ut, använd en kniv och karva bort så mycket man kan, och trycka in de sista milimetrarna.
Tror att min snickare helt enkelt bröt loss en del som var överflödigt....

TheImprovisor
Lösning:
Om jag öppnar fönstret och använder kniv mellan karm och båge borde det funka (y)

Fönsterkarm med synlig isolering där någon föreslagit att öppna och använda kniv för att öppna fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TheImprovisor
Bono_R Bono_R skrev:
Toppen, kan du inte bara följa den vita smygen med "en längre brödkniv" som vinklas lite snett inåt. (Eller förstår jag fortfarande inte?)
/B
Fönsterbågen är i vägen.
Kom på att jag kan skära med fönstret öppet. Då kommer jag åt.

Vinklar jag kniven kommer jag ju fortfarande att ha skum i vägen för smygen.

Redigerat:
Går det att öppna fönstret på vid gavel och skära i springan mellan karm och fönsterbåge?
Om man nu ska komma med fler förslag så... kanske en hårtrimmer/rakapparat är smal nog?

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
TheImprovisor
Ymer Ymer skrev:
Går det att öppna fönstret på vid gavel och skära i springan mellan karm och fönsterbåge?
Om man nu ska komma med fler förslag så... kanske en hårtrimmer/rakapparat är smal nog?
Kom just på det själv. Se mitt tidigare inlägg :D

• Gilla
Ymer
  • Laddar…
Undvik att skära på utsidan om det är möjligt då du öppnar porerna vilket gör skummet mycket mindre motståndskraftigt mot vatten och öppnar för en större kapilärvandring.
Jag skär inte fogskum om det absolut inte är nödvändigt vilket det sällan är då man ändå salar kring fönstret..

• Gilla
Berra Palm
  • Laddar…
TheImprovisor
1 123abc skrev:
Undvik att skära på utsidan om det är möjligt då du öppnar porerna vilket gör skummet mycket mindre motståndskraftigt mot vatten och öppnar för en större kapilärvandring.
Skär på insidan. Utsidan är klar.

TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Skär på insidan. Utsidan är klar.
Om jag skulle skära så använder jag en vanlig isolerkniv.

TheImprovisor
1 123abc skrev:
Om jag skulle skära så använder jag en vanlig isolerkniv.
Nu var ju det ursprungliga problemet att jag inte kunde komma åt att skära med en kniv. Jag kom dock på lösningen. Den finns i tråden (y)

Fadai
Stämjärn? Såg nu att problemet var löst.

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
Kul att det är löst!
(Jag har fortfarande ingen aning vad som händer på bilderna :crysmile:)

• Gilla
  • Haha
andreascarlsson och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.