Hej alla,

Först och främst beklagar om jag valt fel forumavdelning.
Men kortfattat så har vi precis köpt en villa där de tidigare ägarna har bytt ut alla radiatorer och nya utanpåliggande rör i hela villan. De gamla rören är kapade och går längs golvet med två hål som man ser rakt ned i. Nu ska vi byta ut det gamla golvet till ett nytt golv och då vill vi kapa rören så det går mot plattan i golvet så vi kan lägga golvet ovan på och bli av med hålen.

Vilket elverktyg är bäst lämpligt att kapa rören med? Jag tänker mig att man vill ha ett verktyg som kapar längs med golvet för att få det slätt med golvet.

Jag är en glad amatör så om jag använt fel termer eller svårt att uttrycka mig så ta detta i beaktning :-)

Elelktriskt multiverktyg med kapskiva för metall skulle jag använda.

• Gilla
Bart
  • Laddar…
Hur många rör är det?
Samt vilket material i rören?
Kopparrör så hade jag valt ett multiverktyg.
Stålrör tigersåg med carbidblad

J Josth skrev:
Elelktriskt multiverktyg med kapskiva för metall skulle jag använda.
+1 på den

Det
Amazonic Amazonic skrev:
Hur många rör är det?
Samt vilket material i rören?
Kopparrör så hade jag valt ett multiverktyg.
Stålrör tigersåg med carbidblad
Jag skulle gissa på det är stålrör mest baserat på färgen, de har "metallfärg" och ett plasthölje runt sig. Blir det inte svårt att komma ned och göra det "flush" med en tigersåg?

Det rör sig om totalt 6 rör (3 radiatorer)

Det kommer att ta en evighet med multimaskin. Jag hade tagit tigersågen och ett långt blad man kan böja ner mot golvet.

useless useless skrev:
Det kommer att ta en evighet med multimaskin. Jag hade tagit tigersågen och ett långt blad man kan böja ner mot golvet.
Ah det är så ni tänker med tigersågen för att komma flush längs marken! Tack för tips!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.