630 läst ·
7 svar
630 läst
7 svar
Verktyg för att kapa gamla radiatorrör vid golvkant
Hej alla,
Först och främst beklagar om jag valt fel forumavdelning.
Men kortfattat så har vi precis köpt en villa där de tidigare ägarna har bytt ut alla radiatorer och nya utanpåliggande rör i hela villan. De gamla rören är kapade och går längs golvet med två hål som man ser rakt ned i. Nu ska vi byta ut det gamla golvet till ett nytt golv och då vill vi kapa rören så det går mot plattan i golvet så vi kan lägga golvet ovan på och bli av med hålen.
Vilket elverktyg är bäst lämpligt att kapa rören med? Jag tänker mig att man vill ha ett verktyg som kapar längs med golvet för att få det slätt med golvet.
Jag är en glad amatör så om jag använt fel termer eller svårt att uttrycka mig så ta detta i beaktning
Först och främst beklagar om jag valt fel forumavdelning.
Men kortfattat så har vi precis köpt en villa där de tidigare ägarna har bytt ut alla radiatorer och nya utanpåliggande rör i hela villan. De gamla rören är kapade och går längs golvet med två hål som man ser rakt ned i. Nu ska vi byta ut det gamla golvet till ett nytt golv och då vill vi kapa rören så det går mot plattan i golvet så vi kan lägga golvet ovan på och bli av med hålen.
Vilket elverktyg är bäst lämpligt att kapa rören med? Jag tänker mig att man vill ha ett verktyg som kapar längs med golvet för att få det slätt med golvet.
Jag är en glad amatör så om jag använt fel termer eller svårt att uttrycka mig så ta detta i beaktning
Det
Det rör sig om totalt 6 rör (3 radiatorer)
Jag skulle gissa på det är stålrör mest baserat på färgen, de har "metallfärg" och ett plasthölje runt sig. Blir det inte svårt att komma ned och göra det "flush" med en tigersåg?Amazonic skrev:
Det rör sig om totalt 6 rör (3 radiatorer)
Typ en sån här?J Josth skrev:
https://www.jemfix.se/multimaskin-300w-einhell/3103/9057989/
Eller någon annan att rekommendera?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilket verktyg för att skruva ur propphuvar?
El -
Vad för verktyg ska jag hyra för att kapa toppsten till mur?
Verktyg & Maskiner -
Hur förvarar ni batterierna till verktyg?
Verktyg & Maskiner -
Verktyg för att skruva loss utlopp till duschblandare
Vatten & Avlopp -
Batteri grästimmer/röjsåg. Skall man planera för andra batteriverktyg?
Trädgårdsmaskiner