Men pratar vi kofötter måste Gränsfors Tove nämnas. Fantastiskt bra.

Jag hade samma problem och blev tokig på tänger, hammare, koben. Blev att köra med GOP:en istället. Gick några blad men sparade mig många timmars jobb.

Staffans2000
"gop" ?

Staffan2000 skrev:
"gop" ?
Bosch:s blåa multiverktyg heter gop plus sifferbeteckning så det är denna som menas

Lolle skrev:
Bosch:s blåa multiverktyg heter gop plus sifferbeteckning så det är denna som menas
Exakt, var otydlig. En Bosch GOP 250 använder jag. Ett prisvärt alternativ till en FEIN. Multiverktyg alltså.

RoTe
856805_10200837600001049_1833338774_o.jpg

Det blev en Hultafors 108 mini och den fungerade KANON! Helt underbar att jobba med!

856277_10200837716083951_1278045778_o.jpg

• Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Ännu en bräckjärnsanvändare som sett ljuset!

• Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
Visst är den underbar, bästa investering jämtemot tid och irritation som det annars hade orsakat

RoTe
sir_daniel skrev:
Visst är den underbar, bästa investering jämtemot tid och irritation som det annars hade orsakat
Absolut, spiken bara sprutade ur taket. :D Var bara att sikta, slå ett eller två välriktade slag med hammaren och bryta. Tog inte många sekunder per spik. Viss skillnad mot att först bända ut skiten med morakniv och sen byta till hovtången...

Som sagt.. Bäst vore nog att bryta ner masoniten med kofot och sen gå efter och kapa spikarna med ett multiverktyg med metallblad.

Inte om man vill ha trätaket fint så man kan måla på det, men annars om det ska gipsas så är nog multiverktyg/oscillerandesåg klara valet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.