Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 211 inlägg
Eller, när man står framåtböjd över arbetet och de hoppar över hjälmen innanför overallkragen och ner längs ryggen...-RB- skrev:
Att ha ett par vanliga ofärgade skyddsglasögon under svetshjälmen är ett gott råd. jag var en hårsmån från att få en bit varm slagg som sprätte iväg när svetssträngen kallnade rätt i ögat. Samma risk finns när man knackar slagg och fäller upp hjälmen för att se bättre.
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Jag använder till och med Sundströms SR58-2, de rökfärgade trots att jag har 3M Speedglas. Blir riktigt skön kombination och man slipper "eftereffekten" av ljusbågen.Patrick E skrev:
bäst för pengar, bredd, framtida jobb, köp ett kombipaket . typ kempi. köra pinne AC/DC mag, tig. plasmaskär vattenkylld.kostar lite mer, men köp på auktion om inte annat tillfälle ges har igen för minst 20-år frammåt, att köpa kvallite.bra för allroundjobb. gas finns klockor o slangpaket överallt att köpa plus 5l. tuber.beg. finns många auktioner själv köpt mycket från PS.nu. bra priser