PeterFalun
J Jockvonmock skrev:
Det låter väldigt snarlikt det jag tänkt, fast i två fack och lite större. Men vad var du för cc på golvreglarna?
bra fråga, tror det var 30cm

PeterFalun
tror inte vibrationer är något problem. om du tänkt dig ha snickerimaskiner för hobbybruk så fungerar det bra

PeterFalun PeterFalun skrev:
tror inte vibrationer är något problem. om du tänkt dig ha snickerimaskiner för hobbybruk så fungerar det bra
Ja kanske gör det.

En fråga nu när du lägger upp bilder på ditt bygge. Är inte jättemycket utrymme mellan golv och mark. Hur löste du fuktproblematiken för din utbyggnad?

PeterFalun
det var tight men jag tog bort mycket jord, la dränering samt markduk och grus
trossbottenskivorna är fibercement skruvade underifrån (vinkelväxel på skruvdragaren)

det var tight men jag tog bort mycket jord, la dränering samt markduk och grus
trossbottenskivorna är fibercement skruvade underifrån (vinkelväxel på skruvdragaren)
Aaah låter rimligt. La du fibercementen rakt på reglarna, eller la du dem på "lister" som du skruvat mellan reglarna? Träguiden har en sån variant om du kollat där.

PeterFalun
förborrade fibercementen och skruvade upp i reglarna med takplåtsskruv (med gummiring)

tejpade sedan från insidan för täthet och använde träfiberisolering

skruvlimmad spånskiva som golv

marken är fö väldigt väldränerad, bara sand,

förborrade fibercementen och skruvade upp i reglarna med takplåtsskruv (med gummiring)

tejpade sedan från insidan för täthet och använde träfiberisolering

skruvlimmad spånskiva som golv

marken är fö väldigt väldränerad, bara sand,
Låter väldigt likt det jag har planerat. Kul!
La du dubbla skivor i skarvarna? Av fibercementen menar jag. Överlapp med någon dec?
Tack för svar och diskussion.
Får se om projektet kommer igång. Men med årets väderlek så får det nog ligga kvar i planeringsfasen tills nästa år...

PeterFalun
la skivorna kant i kant

och, kom jag på nu, använde en lite domkraft för at hålla upp skivan medan jag skruvade

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.