D DMOL skrev:
[länk]
Tänk att det gick så långt med NAT. Synd att det inte finns någon annan lösning på det här problemet med för liten adressrymd.

Det finns en bättre lösning och den har funnits länge, IPv6. Att sedan de svenska operatörerna haft så många IPv4-adresser att de inte infört det, det är en annan historia...

pacman42 pacman42 skrev:
Det finns en bättre lösning och den har funnits länge, IPv6. Att sedan de svenska operatörerna haft så många IPv4-adresser att de inte infört det, det är en annan historia...
Ja förlåt, det var ett försök att vara skämtsam :sweat:

halper halper skrev:
Ja förlåt, det var ett försök att vara skämtsam :sweat:
Ironi fungerar tyvärr dåligt på webben, det har jag själv fått uppleva många gånger. Man har så bråttom när man läser att man inte tänker efter först, precis som jag nu gjorde. Det som är skrämmande är att man börjar bli likadan även i det riktiga livet, man tänker inte efter innan man reagerar. Det är konsekvensen av att allt går så snabbt nuförtiden...

pacman42 pacman42 skrev:
Ironi fungerar tyvärr dåligt på webben, det har jag själv fått uppleva många gånger. Man har så bråttom när man läser att man inte tänker efter först, precis som jag nu gjorde. Det som är skrämmande är att man börjar bli likadan även i det riktiga livet, man tänker inte efter innan man reagerar. Det är konsekvensen av att allt går så snabbt nuförtiden...
Ja, ”snabbt och dåligt” är ledordet :) Men nu har vi spårat ur.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.