Är det någon annan än jag som har problem med sitt Verisurelarm? Kommer inte in i appen och Verisures hemsida funkar inte heller. Inga Smartplugs funkar som de ska, heller.

J jocke31 skrev:
Är det någon annan än jag som har problem med sitt Verisurelarm? Kommer inte in i appen och Verisures hemsida funkar inte heller. Inga Smartplugs funkar som de ska, heller.
Inga problem här. Min smartplugg startade precis som vanligt.

JLyck JLyck skrev:
Inga problem här. Min smartplugg startade precis som vanligt.
Ok. Nu slog våra Smartplugs ifrån också.

Kommer du in på sajten https://www.verisure.se och kan logga in i appen också?

J jocke31 skrev:
Ok. Nu slog våra Smartplugs ifrån också.

Kommer du in på sajten [länk] och kan logga in i appen också?
Ja, märkligt att du inte kan det? Starta om allt?

JLyck JLyck skrev:
Ja, märkligt att du inte kan det? Starta om allt?
Hmm. Har raderat och installerat om appen i telefonen, appen startar men det går inte att logga in. Kommer inte in på deras sajt från varken telefon, iPad eller dator. Har dessutom testat med flera olika browsers.

Jag kommer in i appen, men har å andra sidan bara en minibox och ett par lås.

Jag har skickat meddelande till deras kundtjänst via FB Messenger, får se om/vad de svarar.
Webben kommer jag överhuvudtaget inte in på.

I Chrome:

Webbplatsen kan inte nås
www.verisure.se tog för lång tid på sig att svara.

Testa att
ERR_TIMED_OUT

I Safari:

Safari kan inte öppna sidan
Safari kan inte öppna sidan "https://www.verisure.se/" eftersom Safari inte kan upprätta en säker förbindelse till servern www.verisure.se

13th Marine 13th Marine skrev:
[länk]
Tack! Hade precis tänkt kolla någon sådan sajt.
Det är ju jätteskumt. Hur kan sajten funka för vissa, men inte för mig?

Och samma sak med appen, där ser det ut så här:
Dialogruta som visar felmeddelandet "Server inte tillgänglig" i en app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Misstänker dålig koppling mellan din internetleverantör och Verisures internetleverantör.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Misstänker dålig koppling mellan din internetleverantör och Verisures internetleverantör.
Ja, det låter troligt. Får försöka få tag på deras kundservice. Har Bredband2 som internetleverantör.

Pratade just med Verisures kundtjänst, det är tydligen något trassel med alla som har Bredband2 som leverantör - om någon annan skulle ha samma problem. Man behöver helt enkelt kontakta Bredband2 för att lösa problemet.

Fick också svar på FB från Verisure, de skriver så här:

"Återkom gärna med din adress om du behöver en batch med SMS till appen så länge (vi bjuder på detta nu initialt medan vi resonerar med Bredband2 kring en mer permanent lösning)."

Redigerat:
OK, mer info - bredbandsuppkopplingen till Verisure funkar inte för tillfället via Bredband2 - statusen är "Offline", däremot funkar 4G som vanligt.

Update - har precis chattat med Bredband2:s kundtjänst, de lägger in en publik IP-adress på kontot för att Verisure ska funka. Tar ett par dagar.

Så om ni har kombinationen Verisure/Bredband2 så är alltså tipset att kontakta Bredband2 direkt - de kan lösa problemet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.