Vi har precis köpt ett hus som byggdes 1999 (från Sjodalshus, numera en del av Götenehus). Huset har en 5,6 x 2,9 m veranda, men vi saknar entré (lobby/vestibul) och entrédörren leder direkt till det stora vardagsrummet. Detta är inte idealiskt eftersom smutsiga skor gör området smutsigt. Vi föredrar också att ha mer utrymme för att hänga våra rockar.
Det finns heller inget betonggolv under verandan och dess träddäck är byggt på pelare på sand.
Vi vill göra om verandan till en isolerad lobby.
Hur ska vi starta detta projekt?
*(ringa företag och fråga efter design, priser?)
* välja en design själva och sedan kontakta staden för bygglov?
Hur mycket kan det kosta?

Den befintliga designen är snarare en klassisk stil och jag skulle föredra en modernare stil som används i
https://gotenehus.se/app/uploads/2020/02/espas-2020-1344x707.jpg.