Går att sätta upp sig för bevakning av Vera Secure på m.nu. Alltså snart på g. Priset är satt till 3395 kr.

• Gilla
Mats789
  • Laddar…
D eidlert skrev:
Går att beställa här med beräknad leveransdatum 28 sep.
[länk]
Även på m.nu https://www.m.nu/controllers/vera-secure med tänkt leverans första vecka i Oktober.

Hur är Loh Electronics som leverantör och support, någon som vet?

marla32 marla32 skrev:
Även på m.nu [länk] med tänkt leverans första vecka i Oktober.

Hur är Loh Electronics som leverantör och support, någon som vet?
Jag har handlat 4G-antenn samt arduino-prylar från dem vid två olika tillfällen och alltid fått rätt och snabbt levererat. Inte haft något supportärende med dem.

• Gilla
marla32
  • Laddar…
iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
I nästa Firmware uppdatering kommer support för Ikea Trådfri finnas med.
Det kommer då finnas på:
[länk]
Hur vet du det? Det har jag inte läst någonstans.

Tjusigt! tyvärr lär det väl dröja ... :D

Någon som fått hem sin Vera secure och provat?

Hej!
De har inte skickats ut ännu. Skall skriva när jag får den. Har fått hem fönster/dörr givare. Jag har ingen annan Vera idag, bara 433Mhz lampsystem med fjärrkontroll.
Mvh iMikael

Har du fått Vera secure ännu, såg att m.nu hade skickat ut. Var nyfiken på användarvänligheten och hur stora grundkunskaper man var tvungen att ha.
mvh
Markus

marla32 marla32 skrev:
Har du fått Vera secure ännu, såg att m.nu hade skickat ut. Var nyfiken på användarvänligheten och hur stora grundkunskaper man var tvungen att ha.
mvh
Markus
Hej! Kul att du frågar. Fick den igår! Köpte den för egna pengar av www.lohelectronics.se som i sin tur köper in den via m.nu. Skall skriva Vera Secure for Dummies. Det var jätte enkelt att sätta upp. Jag gjorde det med min iPhone. Men fick göra om vissa steg flera gånger eftersom allt tydligen skall strula.
Vera Secure kontrollenhet för smart hem bredvid två tändsticksaskar på ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Hej! Kul att du frågar. Fick den igår! Köpte den för egna pengar av www.lohelectronics.se som i sin tur köper in den via m.nu. Skall skriva Vera Secure for Dummies. Det var jätte enkelt att sätta upp. Jag gjorde det med min iPhone. Men fick göra om vissa steg flera gånger eftersom allt tydligen skall strula.
[bild]
Spännande, då kan det kanske vara värt en beställning. Har bara 433 Mhz prylar och vill även kunna integrera kameror och dörrsensorer och några lampor med möjlighet till olika protokoll.
Tack för bilden och svaret..... ☺

marla32 marla32 skrev:
Spännande, då kan det kanske vara värt en beställning. Har bara 433 Mhz prylar och vill även kunna integrera kameror och dörrsensorer och några lampor med möjlighet till olika protokoll.
Tack för bilden och svaret..... ☺
Varsågod :)
Här har jag skrivit ihop lite om Vera Secure som är både hemlarm och automation https://www.automatiserar.se/tavlingsbidrag-vera-secure-for-dummies/#more-8690

• Gilla
marla32
  • Laddar…
Varsågod :)
Här har jag skrivit ihop lite om Vera Secure som är både hemlarm och automation [länk]
Du kanske kan svara på något jag undrar över. 3G uppkopplingen, vad kan man köra för features över den? Är det en "komplett" uppkoppling som stödjer verans alla funktioner eller är den begränsad på något vis?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.