Ingen som vet när vera secure kan tänkas komma och spec på den?

Det undrar jag också.

Q1 2017 är också den information som jag har fått.

Den stora förbättringen ska ju vara inbyggt stöd för 433mhz, förutom samma stöd för BT och Zigbee som redan finns i VeraPlus. Om den inbyggda 433mhz funktionen motsvarar RFXtrx433 så är ju bara det en anledning att uppgradera IMHO.

Tyvärr verkar Februari gälla staterna :(

300 dollar är priset. Vi får väl se vad det innebär här.

Ser ju intressant ut, i alla fall på papperet. Men hur "secure" är den avseende funktion, dvs programvarans kvalitet etc. återstår att se. Själv är jag avskräckt efter att ha läst alla berättelser om strul med dylika system (och bygger eget system).

hanpa skrev:
Ser ju intressant ut, i alla fall på papperet. Men hur "secure" är den avseende funktion, dvs programvarans kvalitet etc. återstår att se. Själv är jag avskräckt efter att ha läst alla berättelser om strul med dylika system (och bygger eget system).
Jag är väldigt intresserad av GSM-delen och batteri-backup, går ju att bygga själv men föredrar den delen out-of-the-box.

Stringfellow Hawke skrev:
Jag är väldigt intresserad av GSM-delen och batteri-backup, går ju att bygga själv men föredrar den delen out-of-the-box.
Jo det är bra funktioner!

Frågan är om inte SMS är på väg bort men det tar väl rätt många år innan det är helt borta. Idag är det i alla fall en bra backup när man inte kommer ut på internet. Skulle egentligen hellre vilja ha mer redundans i internetförbindelsens alla delar men det är tyvärr inget jag kan påverka själv. Strömavrott till någon switch ute i gatan, krångel i någon router jag inte ens vet var den finns etc. Vad hjälper det att jag har modern fiberanslutning när jag har haft flera avbrott på 2-3 dagar för att man inte prioriterar driftsäkerhet på internetförbindelsen som man gör/gjorde på AXE-systemet med fast telefoni. Men personligen känner jag mig säker då jag har internet via fiber, via 4G och även SMS. Plus batteri-backup.

Z
Någon som har mer info om när den kommer till Sverige? Står fortfarande bara förhandsbeställning för USA på deras sida...

Redigerat:
Zynvinkeln skrev:
Någon som har mer info om när den kommer till Sverige? Står fortfarande bara förhandsbeställning för USA på deras sida...
Slutet av juni har jag för mig att jag läst? Vera är ju dock notoriskt dåliga på att hålla tidsschema. Vera Edge och Plus blev ju flera månader fördröjda och dålig/ingen information under tiden. :S

• Gilla
Inagröbo
  • Laddar…
De har tydligen passerat FCC certet nu så det närmar sig :)

Z
Kanske bättre att köpa en Vera plus då och uppgradera den med 433 och UPS. Någon som vet någon lågspännings-UPS till bra pris? Känns onödigt att använda en 230v UPS.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.