945 läst ·
7 svar
945 läst
7 svar
Vera, schedule aktiv mellan två klockslag?
Hej, en nybörjarfråga... jag vill att en larmdetektor tänder vissa lampor men bara mellan t ex kl 04-09 dagligen, inte övriga tider. Är det någon som vet bästa lösningen, är det PLEG? I så fall tacksam för en enkel guide. Hittade inget sätt att göra detta i Vera.
Stämmer bra det. Släckningen hade jag tänkt ordna med en annan scene eftersom enheterna det gäller ingår i en grupp som släcks vid visst klockslag.
Tillägg: kontakten mellan larm och vera är inga konstigheter, jag är bara ute efter att vera ska strunta i PIR om den triggas på andra tider än kl 04-09.
Tillägg: kontakten mellan larm och vera är inga konstigheter, jag är bara ute efter att vera ska strunta i PIR om den triggas på andra tider än kl 04-09.
Redigerat:
Två sätt:
1) PLEG - helt klart lättast, kolla mitt Hall exempel högre upp någonstans i denna tråd - jag har liknande där.
2) Skriv lite LUA kod i en scen som bara tillåter mellan klockslagen, men jag minns inte hur man skrev (googla efter script, det är ett väldigt enkelt script på kanske 5 rader)
1) PLEG - helt klart lättast, kolla mitt Hall exempel högre upp någonstans i denna tråd - jag har liknande där.
2) Skriv lite LUA kod i en scen som bara tillåter mellan klockslagen, men jag minns inte hur man skrev (googla efter script, det är ett väldigt enkelt script på kanske 5 rader)
Klicka här för att svara