1 960 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ventilinsats
Hittade ännu ett lass med VVS-grejer, denna gång ventilinsatser HM Raditherm för Bästventiler. Vad i hela friden är en bästventil? Är det till de gamla grova radiatorrören? Är prylarna säljbara? De ser ut enligt följande: 

På den lilla lappen står endast modellnumret, 1612-025. Men nog är den minst 25 år gammal. Dock oanvänd. Men om vaxet har begränsad hållbarhet så kanske det är kört ändå...
Ursäkta en okunnig, men jag trodde detta endast var en mekanisk klump som skall kompletteras med en termostat. Vad i hela friden gör vaxet i den isåfall? ??? Är det för att kompensera för själva ventilens temperatur?
Ursäkta en okunnig, men jag trodde detta endast var en mekanisk klump som skall kompletteras med en termostat. Vad i hela friden gör vaxet i den isåfall? ??? Är det för att kompensera för själva ventilens temperatur?
Ja du har rätt tänkte inte, den massa som känner av tempen sitter i vredet och inte i den del du har.
Hur tror du det är med oringarna i gummi ni efter alla är.
Har själv precis sådan ventiler som du har i mitt system fast en dimension klenare. har byttat ut några mot markaryds insatser och då kostade instatsen ca280:- st, kan vara bra att veta om du vill kränga dom. Men du kan man sätta på ett färskt termostathuvud som fungerar.
Hur tror du det är med oringarna i gummi ni efter alla är.
Har själv precis sådan ventiler som du har i mitt system fast en dimension klenare. har byttat ut några mot markaryds insatser och då kostade instatsen ca280:- st, kan vara bra att veta om du vill kränga dom. Men du kan man sätta på ett färskt termostathuvud som fungerar.
Klicka här för att svara