1 708 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ventilera vindsutrymme
Hej!
Bor i radhuslänga och sommartid samlas all värme från solen/taket på vinden.
Hur kan jag ventilera vinden utan att få in fukt eller mögel därav.
Det blir ju fruktansvärt varmt vilket leder till att övervåningen blir väldigt varm och det blir svårt att sova där i värmen.
Bor i radhuslänga och sommartid samlas all värme från solen/taket på vinden.
Hur kan jag ventilera vinden utan att få in fukt eller mögel därav.
Det blir ju fruktansvärt varmt vilket leder till att övervåningen blir väldigt varm och det blir svårt att sova där i värmen.
Förmodligen för klent isolerat i taket mot vinden. Enklaste är att isolera mer om det går. Annars luftvärmepump med A/C på sommarkvällarna.E Erik Fröberg skrev:
E Erik Fröberg skrev:
Taket av papp brädfordring men ingen isolering. Isoleringen ligger över huskroppen.E Erik Fröberg skrev:
Ventilationen bra vid takfot.
En huv på taket skulle vara bra men har inte klart för mig om det är ok med tanke på fukt som kan lägga sig på isoleringen.
Då drar jag ju in kall luft då den varma går ut genom kupan! Fuktfälla på insidan?
Klicka här för att svara
