Hej

Jag har lite för mycket fukt på kallvinden (90kvm höjd ca 2meter)så det är läge att ventilera. Hur gör man?

Vilka ventiler? Placeras så högt som möjligt på gavlarna? Hur kontrollerar man att ventileringen fungerar bra? Vad är bra?

/S
 
Hur gammalt är huset?

Troligen så behöver du inte ventelera vinden något mer änn vad det är i dag..

Har huset stått så här länge så...

Ofta kommer fukten innefrån boytan och sedan upp. detta pga för dåligt ventelation innomhus..

Fläktar i våtutrymmerna brukar göra susen..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.