Hej
Jag byggde om vår bastu för några år sedan och vi hade en pipa ledig i skorstenen som tidigare använts för en vedeldad bastuspis. Jag valde då att dra frånluftsventilationen från bastun så att den gick genom denna pipa i skorstenen.
Vi har bergvärme och den enda kanal vi använder för vedeldning är nu den som går från vårt vardagsrum.
Ytterligare en pipa i skorstenen används för köksfläkten.
Frågan är nu om detta var ett misstag gällande bastuluften, den är ju väldigt fuktig och varm. Kommer vi att få problem med detta med tiden? Och vad kan man göra åt saken?
Vi har skorstensskydd i form av en syrafast plåt över hela skorstenen.
Mvh Stefan