Har bytt tak i somras från trp-plåt till tegelpanneplåt.
Plåtslagaren tog bort den gamla ventilationsröret som gick direkt ut från tuppvinden och lät bli att täta nockplåten för att därmed skapa bättre ventilering.
Problemet är att snö har blåst in och plåtis skall nu täta nocken. Hur fixar vi till ventileringen? Det finns idag ventiler i varje gavel samt i takfoten. Räcker det?? Hur kan man mäta/se om det blir tillräckligt?
Peter