Har bytt tak i somras från trp-plåt till tegelpanneplåt.

Plåtslagaren tog bort den gamla ventilationsröret som gick direkt ut från tuppvinden och lät bli att täta nockplåten för att därmed skapa bättre ventilering.

Problemet är att snö har blåst in och plåtis skall nu täta nocken. Hur fixar vi till ventileringen? Det finns idag ventiler i varje gavel samt i takfoten. Räcker det?? Hur kan man mäta/se om det blir tillräckligt?

Peter
 
Idag var plåtniklas och tätade nocken. Med facit i handen så behövs det ej någon ytterligare ventilation. När man var uppe på vinden drog det ganska bra med endast ventilerna i gaveln och takfoten.

Peter
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.