Hej!

Har byggt om en liten garderob här hemma som är cs 1x2 meter till mitt datorrum. Garderoben är i sovrummet vilket gör att jag har en heltäckningsgardin som draperi som jag drar för är frugan sover och jag sitter uppe på kvällarna. Problemet är att det kan bli ganska varm så jag har inte så mycket val mer än att sitta i enbart kallingar.
Finna det något enkelt sätt att ventilera luften? Har ett frånluftsrör i taket i garderoben då vi Har FLVP men värmen försvinner inte. Skulle behöva ha in frisk luft som är lite kyligare. Bakom en vägg är utsidan av huset, och de andra 2 går till hallen och ett av barnens rum. Alla förslag och tips är välkomna.

Utsuget från en garderob brukar sällan vara inställt för mer än 5-6 kbm luft/tim och bortför inte värst mycket värme.Bara du själv alstrar 100 watt och datorn i värsta fall lika mycket Enklast kanske är att ta loss ventilen under tiden du är där. Då lär du säkert komma upp i 30-40 kbm/tim. Tillfälligt minskar säkert utsuget något i övriga utrymmen med frånluft med bara marginellt. Sommartid kan du ställa upp luftflödet på frånluftspumpen och låta ventilen vara borttagen. Huvudsaken är att du vet vad du gjort så du kan återställa det innan nästa vinter. Att överventilera huset på vintern brukar kosta mer än det smakar även om man har flvp. Oavsett vilka rum du tar in luften från så bör intaget sitta nära golvet där luften är svalast.Tar du luft direkt genom yttervägg bör det vara stängbart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.