Flyttat från huset till lägenhet. Barnen fick varsitt sovrum. Min säng ställde jag i en klädkammare som ligger under trappen till lägenheten ovanför. Rummet är långsmalt; 95 cm brett och kanske 2,5 meter långt. Men pga av snedtaket och höjden på min säng har jag kanske 30 cm kvar till dörren. Ett litet utrymme minst sagt. Men jag ska bara sova där och vill kunna stänga en dörr om mig.

Rummet har betongvägg på långsidorna, gips på kortsidan där dörren ut mot en hall är.

Tanken är att sätta en Fresh Intellivent ovanför dörren. Vid sidan av dörren, ut mot samma hall, finns drygt 20 cm vägg där jag långt ner tänkte sätta luftintag. För att få genomströmning i hela rummet tänkte jag dra en slang från tilluften, under sängen och låta det mynna ut längst inne i rummet. Dörren får jag täta på nått sätt.

Kommer detta fungera för att slippa få känslan av att kvävas i en bastu i detta lilla rum?

Skiss av ett långsmalt rum under trappa med säng, plan för ventilation och luftflödesriktningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dom fläktarna låter en del, värt att testa med tysta datorfläktar först!

• Gilla
stugan_i_skogen och 1 till
  • Laddar…
G gusvo085 skrev:
Dom fläktarna låter en del, värt att testa med tysta datorfläktar först!
Ok, det är inte min erfarenhet efter att ha haft i badrum både i huset och en gäststuga. Vill ju till att datorfläktarna orkar trycka luften också. Har du nått tips på vilken?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.