Efter att ha dimensionerat slangar, rör, radiatorer etc. undrar jag om någon har en idé om var det är lämpligt att placera avstängningsventiler för radiatorflödet?
I mitt fall ligger nästan alla radiatorer parallellet (i princip en enda slinga) och spontant kan man ju tycka att det vore praktiskt att kunna stäng av varje radiator för sig.
Men det kan ju också bli en hert onödig operation, både ekonomiskt och praktiskt. Skall man separera slingorna rumsvis, eller efter våningsplan (huset är enplan med källare)?
Har någon en idé vad som är lämpligt?