Vi har halvt om halvt bestämt oss att gå för Nibes variant med uppvärmd tilluft. Problemet är att vi inte hittar några bra ställen att dra ledningarna. Nibe bör anslutas till 125 mm Spirorör, men våra innerväggar är 95 mm och taket/mellanbjälklaget är uteslutet då det skulle försvaga konstruktionen enligt konstruktören. Vad göra? Kan man ansluta 80 mm breda rör till Niben eller påverkar det anläggningen negativt? Finns det så pass tunna Spirorör eller kan man använda andra rör? Kan rören dras utanför fuktspärren, (som kommer ligga precis innanför gipsskivorna), och en bit in på ytterväggen? Vi har 195 mm yttervägg kompletterat med 95 mm innervägg.
mvh
David och Lisa
mvh
David