1 494 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Ventilationsrör på vinden?
Frånluftsrören i vårt hus (40-tals) går upp på vinden och sedan ut genom taket.
Dock passerar detta rör genom en låda (ca. 80x80x80 cm.) på vinden. Denna låda är fylld med något slags isoleringsmaterial (asbest? glasull?). Vad är tanken med detta?
Kan vi plocka bort lådan plus innehåll eller har detta någon funktion?
Dock passerar detta rör genom en låda (ca. 80x80x80 cm.) på vinden. Denna låda är fylld med något slags isoleringsmaterial (asbest? glasull?). Vad är tanken med detta?
Kan vi plocka bort lådan plus innehåll eller har detta någon funktion?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Så röret går in på ena sidan lådan och ut på den andra?
Inga andra rör? Ingen värmeväxlare?
Det är nog inte bara jag som blir nyfiken.
Beskriv närmare! Kan du lägga upp en bild?
Inga andra rör? Ingen värmeväxlare?
Det är nog inte bara jag som blir nyfiken.
Beskriv närmare! Kan du lägga upp en bild?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 774 inlägg
Låter som en ljuddämpare.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Nix, varken fläkt eller något annat! Jag ordnar bilder...
Till saken hör att det även droppar (vid snösmältning) från taket ner i denna låda. Om det har gjort det under en längre tid så kan jag tänka mig att det inte är så mysigt i boxen. Vi har dragit oss för att tömma lådan ifall innehållet visar sig vara asbest. Men det är väl bara att dra på sig handskarna och munskyddet?
Till saken hör att det även droppar (vid snösmältning) från taket ner i denna låda. Om det har gjort det under en längre tid så kan jag tänka mig att det inte är så mysigt i boxen. Vi har dragit oss för att tömma lådan ifall innehållet visar sig vara asbest. Men det är väl bara att dra på sig handskarna och munskyddet?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden