Har för avsikt att installera ett FTX-system, och tog då kontakt med en ventilationsfirma för att be dom ta fram en ventilationsritning till mitt hus. 4.000 kr ville de ha för en sådan ritning, vilket jag tycker är i dyraste laget.
Känner någon till om priserna ligger i den storleksordningen och om möjligt finns det någon firma som är billigare som ni kan rekommendera?

Stort hus då?? Vi betalade ca 200 euro, 1800 sek för vår...

Nej, 1.5 plan på 84+75 kvm.

OK Vårt är på nästan 200m2 totalt, med källare... Kanske du skulle höra med andra?

Prova www.alig.se dom tog 1500 för en ritning.
Kanonbra!

Tack för tipset, jag skickar ett mail på direkten.

autovent i östersund tar åxå 1500
AUTOVENT
Bangårdsg. 23, 831 45 ÖSTERSUND 063-10 86 50

Till Sune 73. Fick svar idag från Alig.se. Dom har tydligen höjt priset, sedan sist. Nu ville de ha 3.938 kr.
Nu provar jag autovent i Östersund

Cubix

Oförskämt >:(, snacka om höjning....

Jag tror detta är beroende om man köper matrialet av dom?!

Prova annan taktik kanske? ;) Så kanske de blir mera medgörliga

Jag köpte aldrig matrialet av dom "svindyra", men jag fick en matrialspec & ritning

Ett tips är att ta in priser från många, jag mailade 5-10st
Tillsist vart det en lev. utan onödiga skatter"moms"
Det kallar jag "bra pris"

Ja, jag skall prova med Östersundsfirman först, annars provar jag att maila runt till ett flertal.

Rättelse angående priser från Alig.se.
Rätt skall vara rätt, det var jag som hade blandat ihop priset jag fått från ett annat företag.
Alig.se ville ha 1875 kr inkl moms, och det är ju skillnad det.

Kolla in Nibe. Om jag kommer ihåg rätt levererar de ritning och allt ventilationsmaterial för 10 papp. Ska kolla med Lisa och återkommer.

mvh
David

B
hej, väcker tråden till liv.. någon som vet en bra firma som kan göra en beräkning av ventiler utifrån en "amatör" ritning? (kan göra den i CAD, ) men för att få rätt inställning av ventiler osv.

kommer ändra om befintlig ventilation praktiskt och måste dokumentera det korrekt för bygganmälan..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.