4 749 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
Ventilationsritning
Har för avsikt att installera ett FTX-system, och tog då kontakt med en ventilationsfirma för att be dom ta fram en ventilationsritning till mitt hus. 4.000 kr ville de ha för en sådan ritning, vilket jag tycker är i dyraste laget.
Känner någon till om priserna ligger i den storleksordningen och om möjligt finns det någon firma som är billigare som ni kan rekommendera?
Känner någon till om priserna ligger i den storleksordningen och om möjligt finns det någon firma som är billigare som ni kan rekommendera?
Cubix
Oförskämt >
, snacka om höjning....
Jag tror detta är beroende om man köper matrialet av dom?!
Prova annan taktik kanske?
Så kanske de blir mera medgörliga
Jag köpte aldrig matrialet av dom "svindyra", men jag fick en matrialspec & ritning
Ett tips är att ta in priser från många, jag mailade 5-10st
Tillsist vart det en lev. utan onödiga skatter"moms"
Det kallar jag "bra pris"
Oförskämt >
Jag tror detta är beroende om man köper matrialet av dom?!
Prova annan taktik kanske?
Jag köpte aldrig matrialet av dom "svindyra", men jag fick en matrialspec & ritning
Ett tips är att ta in priser från många, jag mailade 5-10st
Tillsist vart det en lev. utan onödiga skatter"moms"
Det kallar jag "bra pris"
hej, väcker tråden till liv.. någon som vet en bra firma som kan göra en beräkning av ventiler utifrån en "amatör" ritning? (kan göra den i CAD, ) men för att få rätt inställning av ventiler osv.
kommer ändra om befintlig ventilation praktiskt och måste dokumentera det korrekt för bygganmälan..
kommer ändra om befintlig ventilation praktiskt och måste dokumentera det korrekt för bygganmälan..
Klicka här för att svara