Hej!

Först och främst vill jag tacka för er alla som besvarar på min fråga! Högst uppskattat!

Jag undrar följande: en byggfirma ha lagt sina kanaler ovanför undertaket och hävdat att man ska ha det så. Blir lite nyfiken då jag aldrig har sett det tidigare. "Täpper" inte det till sen när man lägger undertaket?

Mvh Jimmy

• Ventilationskanaler och kablar ovanför öppet undertak i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med borttaget undertak som exponerar kanaler, kablar och installationer ovanför.
    Skapa konto

Bästa svaret

De drar ner donen genom undertaksplattorna. Troligen med flexslang den sista biten. De har nog bara satt dit dem provisoriskt för att kunna justera in luftflödena

Ah men då är det nog bara jag som oroar mig i förtid. Jag trodde allt det var "slutprodukten" och därför vart jag lite nojig. Tack för svaret Lordi! :)

Ventilationsraster i plast med ett mönster av upprepande kubiska hålrum.
Skapa konto
Alternativt så har dom tänkt sig ventilations raster.

Nej, det är inga flexslangar som donen hänger i, det är helt vanliga fasta spirorör.

Demmpa Demmpa skrev:
Nej, det är inga flexslangar som donen hänger i, det är helt vanliga fasta spirorör.
Det är ju det vanliga. Tyckte det såg ut som avsättningarna hamnat lite off, men det kan vara en synvilla. Har sett att man löst det med flex istället för att bygga med böjar i sådana fall, för att hamna mitt i plattan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.