Hej!
Vi har flyttat in i ett radhus. I tvättstugan finns det en dörr ut till tomten/gatan. Den dörren har ett ganska grovt galler mitt i sig där all kall luft kommer in utifrån.

Jag misstänker att tvättstugan tidigare inte var en tvättstuga och inte heller hade en ingång från huset, utan var någon sorts förråd som man bara kom till från utsidan.

Frågan, kan man bara sätta för det här tillsvidare så man slipper frysa? Och vad kan man sätta för med?
 
  • En sliten dörr i en tvättstuga med ett galler mitt i, ett larm ovanför och pappersinslaget paket bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I tvättstugan brukar man ha frånluft, inte tilluft.
Så frågan är, hur ser ventilationen ut i radhuset i stort?

Men jag skulle nog skaffat en hygrometer/fuktmätare och termometer och tejpat för ventilen.
Och sedan sett hur fuktighet och temperatur utvecklade sig i bostaden.
 
  • Gilla
ati och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.