Jag har precis satt upp ett vanligt ventilationsgaller på fasaden, av denna stil:
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...r/yttervaggsgaller-fresh-150x150-vit/p-966890
Dom är säkert bra när det regnar uppifrån. Men nu bor vi i Göteborg och det regnar från sidan och nerifrån med resultat att det trycks in rätt mycket vatten genom gallret.
Finns det nån bättre variant som faktiskt funkar i Göteborgsväder?
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...r/yttervaggsgaller-fresh-150x150-vit/p-966890
Dom är säkert bra när det regnar uppifrån. Men nu bor vi i Göteborg och det regnar från sidan och nerifrån med resultat att det trycks in rätt mycket vatten genom gallret.
Finns det nån bättre variant som faktiskt funkar i Göteborgsväder?
Jag har köpt flexit stormkåpa med stos. Är den nån som vet hur den är tänkt att monteras? Det finns ingen monteringsbeskrivning. Den ska sitta dels i en tilluftsväggventil och utanpå en badrumsfläkt. Jag är inne på att borra hål i flänsarna på sidan av kåpan samt täta med en fog längs övre kanten.
Värt att veta är också att Flexit verkar ange innerdiametern medan Pax och Fresh anger centrumdiametern, då man tex anger ett rör som 100mm. Förvirrande med en industristandard som likväl tolkats olika mellan tillverkarna.
Värt att veta är också att Flexit verkar ange innerdiametern medan Pax och Fresh anger centrumdiametern, då man tex anger ett rör som 100mm. Förvirrande med en industristandard som likväl tolkats olika mellan tillverkarna.
Klicka här för att svara
