Jaaa, nu ser jag (och förstår)
Grejen är att den gamla bastun var uppbyggd på detta sätt med panelen direkt
på reglarna och folie i mellan. Den hade stått sen -72 och det var fint i väggarna.
Dom hade reglat liggande 45x45 direkt på betongväggarna(källarväggen) och tryckt in
isolering så den låg mot betongen. Sen hade dom, som jag skrev ovan, lagt folie och
sen spikat panelen direkt på reglarna. Kanske mer tur att det klarat sig, vad vet jag... ??
Vad tror du om att montera
dessa skivor i duschen ? Enligt tillverkaren ska man då kunna
skippa fuktspärren om man limmar skarvarna. I så fall borde man kunna bygga enligt detta:
Bastuvägg som gränsar mot dusch(C): bastupanel - bastufolie - isolering - reglar 45x70 - (ev OSB) - våtrumsskiva
Vågat ?
mvh/ Moribusken