Hej
Jag bor i en villa och min helt fungerade ventilation har lagt av. Motorn är bara ett år gammal. Vet någon hur jag ska fixa den?
Jag bor i en villa och min helt fungerade ventilation har lagt av. Motorn är bara ett år gammal. Vet någon hur jag ska fixa den?
Ka du hjälpa igång den, finns det spänning mellan den blå och svart repektiva mellan blå och brun på den kabel som går till fläkten. Vem har gjort hålet för fläktkabeln och inget lock för eldelarna, varför ligger dom blå så, dom kläms när locket ska på
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Han bara hjälpte mig att väguttag I köket fick direkt ström från dosan ovanför motor som du kan se i bilden. För att innan på något märkligt sätt så spänningen var på och av det kändes att fasen gick genom motorns koppling. Han bara kopplad om direkt till vägguttaget.E etompau skrev:
M mortybass skrev:
Nej. Dem är dragen tillfälligt. När vi får igång systemet så kopplar vi dem inifrån.J jonaserik skrev:
Dessa motorer är mycket hållbara, i princip går dom aldrig sönder.
Om fläkten la av när ni kopplade elen så får ni försöka felsöka i kopplingarna.
Jag blir lite fundersam hur dessa fel/problem kan uppstå när en elektriker har varit involverad.
Om fläkten la av när ni kopplade elen så får ni försöka felsöka i kopplingarna.
Jag blir lite fundersam hur dessa fel/problem kan uppstå när en elektriker har varit involverad.
I vanliga fall när denna knapp blir intryckt när locket är på så motor går igång. Men nu när jag trycker så händer ingetE etompau skrev: